سرمربی پی‌اس‌جی پیش از این هم حمایت‌اش از ژاوی را بیان کرده بود.

طرفداری | پس از 2.5 سال، بارسلونا رسما با ژاوی، سرمربی خود در این باشگاه، قطع همکاری کرد.

این اسطوره 44 ساله پس از بازی لالیگا مقابل سویا در روز یکشنبه، از جمع آبی‌اناری‌ها جدا خواهد شد و به دو سال و نیم حضور خود در این تیم پایان خواهد داد. اخراج ژاوی تنها چند هفته پس از آن رخ می‌دهد که خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا تأیید کرده بود که او تا پایان فصل آینده به عنوان سرمربی به کار خود ادامه خواهد داد. پس از بیانیه بارسلونا در مورد اخراج ژاوی، او از سوی برخی از دوستان و همکارانش مورد حمایت قرار گرفته است.

کیکه سانچز فلورس، سرمربی سویا به شدت از بارسلونا به خاطر نحوه برخورد با اسطوره‌های خود انتقاد کرد. حالا لوئیز انریکه، سرمربی سابق بارسلونا و سرمربی فعلی پاری سن ژرمن هم از ژاوی حمایت کرده و گفته است که او همچنان معتقد است که او باید در بارسلونا می‌ماند. انریکه در جریان بازی بارسلونا و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا در اوایل فصل جاری، همین احساس را ابراز کرده بود و در مصاحبه‌ای با beIN Sports گفت:

بعد از بازی در بارسلونا (لیگ قهرمانان اروپا)، دو چیز گفتم. دومی این بود که می‌خواهم ژاوی در بارسلونا بماند. من هنوز هم همینطور فکر می‌کنم.

هانسی فلیک جایگزین ژاوی می‌شود

اگرچه هنوز تأیید رسمی نشده است، اما گفته می‌شود که بارسلونا قصد دارد هانسی فلیک، سرمربی سابق تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ، را به عنوان جایگزین ژاوی معرفی کند. این مربی آلمانی از سپتامبر 2023 بدون کار بوده و به باشگاه کاتالانی خواهد رفت. انتظار می‌رود هفته آینده اعلامیه رسمی در این مورد منتشر شود.

لازم به ذکر است که لوئیز انریکه نیز به طور خلاصه به احتمال بازگشت خود به بارسلونا مرتبط بود، اما با توجه به قرارداد او با پاری سن ژرمن تا سال 2025، این امر هرگز به واقعیت تبدیل نمی‌شد.