8 سال پیش در این روز، زین الدین زیدان برای اولین بار در قامت سرمربی رئال مادرید به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.

دانلود (10.3MB) </>

8 سال پیش در چنین روزی و در چارچوب دیدار نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا فصل 2015/16،‌ دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در حضور 71 هزار تماشاگر ورزشگاه سن سیرو شهر میلان به مصاف هم رفتند. بر خلاف فینال قبلی دو تیم این بار سرخیو راموس در دقایق ابتدایی موفق به گشودن دروازه حریف همشهری شد و نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید. با شروع نیمه دوم حملات اتلتیکو افزایش یافت و شاگردان دیگو سیمئونه در دقیقه 46 صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما آنتوان گریزمان این ضربه را به تیر دروازه کوبید. سرانجام یانیک کاراسکو در دقیقه 79 دروازه کیلور ناواس را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود. تلاش دو تیم در دقایق پایانی ثمری نداشت و کار به وقت های اضافه کشیده شد.

در وقت های اضافه دو تیم موقعیت های خوبی را از دست دادند اما توپی از خط دروازه ها رد نشد تا قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود. در حالی که هر 4 ضربه نخست بازیکنان رئال مادرید توسط لوکاس وازکز، مارسلو، گرت بیل و سرخیو راموس به گل تبدیل شده بود، خوانفران پنالتی چهارم اتلتیکو را از دست داد تا سرنوشت بازی با ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو مشخص شود. رونالدو خلاف جهت یان اوبلاک توپ را وارد دروازه کرد تا رئال مادرید برای یازدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.