41 سال از بازی تاریخی ایران و فرانسه گذشت...

روز 21 اردیبهشت ماه سال 1357 یک بازی دوستانه بسیار خوب برای تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم ملی فرانسه برگزار شد، تیم قدرتمندی که در حال اوج گیری در فوتبال اروپا بود و در 2 دوره بعدی جام جهانی در جمع 4 تیم برتر فوتبال جهان قرار گرفت و قهرمان جام ملتهای اروپا هم شد.

به گزارش طرفداری، تیم ملی فرانسه در غیاب بازیکن بزرگی به نام میشل پلاتینی که مصدوم بود با تمام ستارگان دیگرش به مربیگری میشل هیدالگو سرمربی افسانه ای تاریخ فرانسه به مصاف تیم ملی فوتبال کشورمان آمد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در این دیدار با بهترین ترکیب خود در آن دوران به میدان رفت؛ ناصر حجازی، نصر الله عبداللهی، حسین گازرانی، حسن نظری، آندرانیک اسکندریان، حسن نایب آقا، ابراهیم قاسمپور، محمد صادقی، علی پروین، حسین فرکی و غفور جهانی به مصاف تیم ملی فرانسه رفت که در ترکیب خود ژانویون، ماریوس ترزو، ماکسیم بوسیس، هنری میشل، دومنیک روشه تو و برنارد لاکومب را داشت.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دقیقه 6 بازی یک تعویض اجباری داشت و حسین فرکی جای خود را به حسن روشن داد، حسن روشن در این بازی خوش درخشید و دفاع تیم فرانسه را بسیار آزار داد، او در دقیقه 46 گل ایران را زد اما فرانسه با 2 گل آلبرت جمریش و دیدیه سیکس در این بازی برنده مسابقه شد، در نیمه دوم بهتاش فریبا و ناصر نورایی هم به میدان آمدند.