به گزارش "ورزش سه"، سعید آقایی مدافع چپ شناخته شده‌ای است که پس از بازی برای تیم‌های بزرگی چون تراکتور، سپاهان و پرسپولیس، در این فصل به نساجی رفت تا به ماندن این تیم کمک کند. خبرنگار ما با سعید آقایی گفت‌وگویی مفصل را ترتیب داد و در آن آقایی در مورد شرایط نساجی، بازی تاثیرگذار با استقلال و دوران حضورش در پرسپولیس صحبت کرد.

*شروع فصلت با تراکتور بود و نیم فصل به نساجی رفتی. این فصل برایت چطور بود؟
اول فصل که رفتم تراکتور یکسری اتفاقات افتاد و زیاد نمی‌خواهم در موردش صحبت کنم. شرایط جوری شد که جدا شدم و به نساجی پیوستم. چون قبل از شروع نیم فصل دوم اضافه شدم خداراشکر توانستم به فرم خوب برسم و در خدمت نساجی بودم. شرایط تیمی بدی از نظر نتیجه داشتیم. بعد از اینکه آقای الهامی آمدند توانستیم نتایج خوبی بگیریم و این روند بهتر شد. به نظرم می‌توانیم سال بعد نتایج خوبی بگیریم.

*جو ورزشگاه وطنی برای تو چطور بود؟
جو ورزشگاه خیلی خوب و با انرژی مثبت است و در بدترین شرایط ممکن کنار ما بودند. خیلی کمک‌مان کردند که از این شرایط بیرون بیاییم. امیدوارم از اول فصل با بهترین نتایج شروع کنیم.

2030581

*برای فصل بعد قرارداد داری؟
بله من با باشگاه بزرگ نساجی قرارداد دارم و شرایطم جوری است که تازه از نظر بدنی اوکی شدم. این جو عالی ارزشش را دارد که کنار هم بمانیم و یک تیم قوی و منسجم را بسازیم. برای سال جدید می‌توانیم یک تیم خیلی خوب داشته باشیم.

*اتفاق جالب در دوران فوتبالی تو بازی برای تیم‌های پرطرفدار مثل تراکتور، سپاهان، پرسپولیس و حالا نساجی است.
بازی کردن در تیم‌های پرهوادار یکسری شرایط خاص خودش را دارد. اگر از نظر بدنی شرایط خوبی داشته باشی و حمایت هوادار هم داشته باشی قطعا بازی‌هایی که داخل خانه است برایت خیلی بهتر است. من در سپاهان، دور اول تراکتور و پرسپولیس همیشه این انرژی را می‌گرفتم و دقیقا همین انرژی هم از هواداران نساجی می‌گیرم. این انرژی خیلی روی عملکردم تاثیر می‌گذارد. درست است که ورزشگاه وطنی ظرفیت کمتری دارد ولی با همین ۱۵ هزار نفر هم جو عالی است.

*تیم شما علاوه بر بقا در لیگ با گرفتن امتیاز از استقلال سرنوشت قهرمان لیگ را نیز تغییر داد.
بازی ما مقابل استقلال خیلی سخت بود. آنها شرایط فنی خوبی داشتند و ما هم نیاز به امتیاز داشتیم و حتی یک امتیاز هم برای مان یک امتیاز بود. ما هیچ چیزی برای‌مان مهمتر از اسم نساجی و ماندن در لیگ نبود و همه تلاش‌مان را انجام دادیم. ما دو هفته قبلش هم با پرسپولیس بازی داشتیم در قائمشهر، من محروم بودم ولی بچه‌ها با تمام وجود بازی کردند و فقط روی یک ضدحمله غافلگیر شدند. اگر ما همان بازی امتیاز می‌گرفتیم یکسری حرف و حدیث‌ها پیش نمی‌آمد.

*یعنی خودت دوست داشتی از پرسپولیس هم امتیاز بگیرید؟
من دو سال خیلی خوب با پرسپولیس داشتم و نایت قهرمان آسیا شدم و قهرمانی لیگ و سوپرجام را هم به دست آوردم. من در سالی که نایب قهرمان آسیا شدیم بهترین دفاع چپ شدم و هر افتخاری ممکن بود در آن دو سال کسب کردم ولی یک چیز خوب هم یاد گرفتم که هر جا باشم برای آن پیراهن همه وجودم را بگذارم و با غیرت بازی کنم. قطعا مقابل پرسپولیس هم اگر بازی می‌کردم با تمام وجودم بازی می‌کردم. همانطور که حامد لک هفته آخر دیدید چجوری بازی می‌کرد. خود هواداران پرسپولیس هم راضی نیستند بازیکنی که از این تیم می‌رود کم کاری کند. تیم پرسپولیس از لحاظ شخصیت و فنی انقدر قوی بود که نیازی به کم کاری من و امثال من ندارد.

2030582

*وقتی با استقلال بازی داشتید پرسپولیس در نیمه اول سه گل از استقلال خوزستان خورد. این اتفاق چه تاثیری در بازی شما داشت.
همین سه-هیچ روی عملکرد خود ما هم تاثیر گذاشت. چون ما اگر از بازی استقلال تهران امتیاز نمی‌گرفتیم از لحاظ امتیازی با استقلال خوزستان برابر می‌شدیم و این ما را تحت فشار قرار می‌داد. اگر آن بازی پرسپولیس نیمه اول جلو بود ما هم حمله می‌کردیم و احتمال بردمان بود. ما خواستیم مساوی کنیم که حداقل یک امتیاز از استقلال خوزستان بیشتر داشته باشیم. بازی با استقلال برابر بود و ماهم چند موقعیت داشتیم. ترس از دست دادن امتیاز دو تیم را محتاط کرد. این روی فوتبال هم تاثیر گذاشت و نتوانستیم فوتبال زیبا را ارائه بدهیم.

*خودت فکر می‌کردی پرسپولیس بازی را چهار-سه ببرد؟
من مطمئن بودم کامبک می‌زنند. مطمئن بودم پرسپولیس به راحتی قهرمانی را از دست نمی‌داد.

*بعد از قهرمانی پرسپولیس خیلی هجمه‌ها علیه پرسپولیس مطرح شد که با گل آفساید قهرمان شده و فکر می‌کنم زمان شما هم از این هجمه‌ها وجود داشت.
نمی‌خواهم در مورد گل آفساید نظر بدهم ولی موضوع خیلی لوث شده چراکه نمی‌توانید تیمی که در ۸ سال ۷ دوره قهرمان شده را زیر سوال ببرید. همه این را در خلوت خودشان می‌دانند که لیاقت قهرمانی‌هایی که آوردند را داشتند. قهرمانی‌های پرسپولیس حرف و حدیثی ندارد و از نظر فنی خیلی خوب بودند. من آن سالی که استقلال قهرمان شد و در پرسپولیس نایب قهرمان شدیم موفقیت حریف را زیر سوال نبردیم.

*چه پیشبینی‌ای از فصل آینده نساجی داری؟
باید سیاست باشگاه معلوم شود که نقل و انتقالات چطور است ولی در سال جدید همین تیمی که کنار هم بودیم در بازی‌های آخر با رفاقتی که از زمان آمدن آقای الهامی داشتیم، با همین سبک هم می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم. ما فوتبال زیلا و شناور بازی می‌کنیم و باید به نتیجه هم ختم شود. سعی می‌کنیم امسال بهترین نتیجه نساجی را به دست بیاوریم. در پایان از هواداران‌مان تشکر می‌کنم که به شهرهای دیگر هم برای حمایت آمدند. از مالک باشگاه هم تشکر ویژه می‌کنم که در بدترین شرایط امتیازی هم از نساجی حمایت کردند‌. زمانی که آقا ساکت آمد من یک مصاحبه کردم و گفتم قطعا تنها کسی که می‌تواند نساجی را نگه دارد آقای الهامی است و خیلی‌ها می‌گفتند می‌خواهد جو را ارام کند اما ما به بهترین شکل ممکن ماندیم و آقای الهامی جزو خفن‌ترین مربی‌های ایران است.