به گزارش "ورزش سه"، سون هیونگ مین این هفته در دیدار با سنگاپور چهره درخشان تیمش بود و دو گل به ثمر رساند تا به آمار 48 گل با پیراهن تیم ملی برسد و به فاصله دو گل تا هونگ سون هوانگ و 10 گل تا صدر جدول رسید.

بهترین گلزن فوتبال ملی کره، چا بوم کون، مهاجم سابق بایرلورکوزن است که آخرین گل ملی خود را در سال 1986 به ثمر رساند و حالا برای حدود سه دهه بعد از خداحافظی، برترین گلزن ملی فوتبال کره محسوب می‌شود.

نکته جالب اینکه سون تنها ده بازی دیگر تا یک رکورد دیگر هم فاصله دارد: بیشترین تعداد بازی ملی. در صورتی که همه چیز عادی پیش برود، سون تا پایان سال 2024 به این رکورد خواهد رسید و با این روند شانس رسیدن به عنوان آقای گل ملی فوتبال کشورش را هم تا پایان این سال خواهد داشت.

2031360

سون هیونگ مین تا کنون 126 بازی ملی انجام داده و پنجمین بازیکن باسابقه کشورش محسوب می‌شود. او در بازی با چین به رکورد لی یونگ پیو، ستاره معروف فوتبال کره، خواهد رسید و در ادامه لی وون جائه، دروازه‌بان پیشین این تیم، را پیش روی خود خواهد داشت.

چا بوم کون به همراه هونگ میونگ بو 136 بازی ملی انجام دادند تا صدرنشینی مشترکی را داشته باشند. البته سون هیونگ مین 31 ساله احتمالا جاه‌طلبی بیشتری خواهد داشت و با این فرم بازی به نظر یک جام جهانی و یک جام ملتهای دیگر را هم در تیم ملی کشورش پیش روی خود می‌بیند.

در صورتی که سون تا پایان سال رکورد بیشترین گل و بازی ملی را به نام خود بزند، احتمالا دیگر کسی تردید نخواهد داشت که او بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کره جنوبی است.