به گزارش ورزش سه، در چارچوب هفته پایانی مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ تیمهای کره و چین در حالی بخ مصاف هم رفتند که این بازی برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ دیدار مرگ و زندگی بود.

کره با لباس‌های قرمز و در حضور پرتعداد تماشاگران خود در شرایطی به مصاف چین می‌رفت که صعود و صدرنشینی خود را قطعی کرده بود اما در این جدال حیثیتی با تمام قوا وارد زمین شده بود.

برانکو با کمی احتیاط تیمش را به زمین فرستاد اما در نیمه اول چین بر مسابقه تسلط داشت. آنها به خوبی توپ را به گردش در می‌آوردند و چند موقعیت هم ساختند اما تبدیل به گل نشد.

در نیمه دوم ورق برگشت. کره با اتکا به عناصر تهاجمی خود، نمایش بهتری را ارائه کرد و سوار بر بازی بود. آنها اگرچه سرنوشت خود را مشخص کرده بودند اما جوانمردانه هرچه داشتند گذاشتند تا اینکه روی نبوغ سون به گل رسیدند.

سون در دقیقه ۶۰ روی یک استارت انفجاری از جناح راست وارد محوطه جریمه شد و بلافاصله پاس کات بک خود را به بیرون فرستاد  تا لی کانگ این توپ را به گوشه دروازه چین بفرستد.

بعد از این گل و در شرایطی که انتظار می‌رفت چین به سمت دروازه حریف حمله ور شود، برانکو برای دفاع از تفاضل گل، تیمش را عقب نگه داشت.

این کره جنوبی بود که همچنان حمله می‌کرد  و در دقیقه ۸۷ توسط کیونگ وون کوون تا آستانه گل دوم هم پیش رفت که دروازه‌بان چین از روی خط دروازه توپ را برگشت داد.

2042517

در نهایت بدون اینکه چین میلی برای حمله نشان دهد، یاران سون هیونگ مین به برد آخر هم رسیدند تا فرصتی طلایی در اختیار تایلند قرار بگیرد.

اگر تایلند در دیداری که از ساعت ۱۶ آغاز شده، سه گل به سنگاپور بزند، این تیم به مرحله بعدی صعود میکند و چین حذف خواهد شد.