به گزارش "ورزش سه"، در پایان بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ منطقه آسیا در مرحله دوم، تیم ملی کره شمالی موفق شد پس از سال ۲۰۱۰ بار دیگر به مرحله‌ای از مقدماتی برسد که شانس صعود مستقیم به جام جهانی دارد.

آنها در شرایطی به این مرحله رسیدند که نیاز به شکست سوریه مقابل ژاپن داشتند و شاگردان کوپر هم در جدال با سامورایی‌ها، شکست بسیار سختی را تجربه کردند و با قبول باخت ۵ گله، کره شمالی با خیالی راحت مقابل میانمار قرار گرفت و این تیم را از پیش برداشت.

کره شمالی با ۳ برد و ۳ شکست که در اصل این بردها ۲ بار برابر میانمار و یک بار برابر سوریه رقم خورده، به مرحله بعد می‌رسد و پس از سال‌ها دوری دوباره در شرایط ایده‌آلی قرار گرفته‌اند.

این تیم ۹ امتیازی شده و بالاتر از سوریه ۷ امتیازی قرار گرفت اما این نتایج نشان می‌دهد آنها در مرحله بعدی مقابل بزرگان آسیا کار سختی در پیش خواهند داشت و احتمال می‌رود که به دردسر بیفتند.

این صعود باعث می‌شود تا ۱۷ تیم دیگر حاضر در مرحله بعد از هم‌گروه شدن با کره شمالی اجتناب کنند چرا که سفر کردن به این کشور دشوار است و مشخصا بازی‌ها باید در کشور سوم برگزار شود. در این دوره از مقدماتی جام جهانی این مشکل سبب شد تا حتی دیدار آنها با ژاپن با نتیجه سه بر صفر به سود سامورایی‌ها همراه شود که قطعا این موضوع از ذهن تیم‌های رقیب هرگز دور نخواهد بود.