به گزارش "ورزش‌سه"، باورکردنی نیست که بخشی از هواداران حاضر در استادیوم در پایان دیدار برابر ازبکستان که با تساوی بدون گل و صدرنشینی ایران در گروه پنجم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 تمام شد اقدام به سر دادن شعار " بی‌غیرت بی‌غیرت" علیه بازیکنان تیم ملی را داشتند که برای تشکر به سمت آنها رفته بودند.

این رفتار برخی از هواداران سبب شد تا ستاره‌های تیم ملی که از این رفتار متعجب شده بودند برای دقایقی در میانه میدان سرگردان و مبهوت بمانند، ولی پس از مدتی به صورت دست جمعی به سمت قسمت جنوبی ورزشگاه رفتند که زنان در طبقه دوم انتظار آنها را می‌کشیدند.

وقتی بازیکنان تیم ملی به سمت سکوهای هواداران زن رفتند، ثانیه به ثانیه بر صدای تشویق آنها افزوده می‌شد و ملی‌پوشان را پس از رفتار عجیبی که با آنها روی سکوهای مردان شده بود به وجد آورد.

2042673

هواداری به نظر می‌‎رسد با معنای متفاوتی در جامعه فوتبال ایران تعریف شده و بخشی از این جامعه به هیچ وجه تمایلی به حمایت از تیم و بازیکنان محبوب‌شان در لحظات سخت از خود نشان نمی‌دهند. البته که در مصاف با ازبکستان تیم ملی توانسته با کسب تساوی صدرنشینی را حفظ کند و همین موضوع سر دادن شعار علیه بازیکنان را عجیب‌تر جلوه می‌دهد.

با این حال در روزی که ورزشگاه آزادی در یک بازی مهم موفق به صعود به عنوان تیم اول به دور نهایی مقدماتی جام جهانی شد، هواداران زن به بخشی از هواداران مرد که علیه بازیکنان تیم ملی شعار دادند، درس هواداری و معرفت دادند.