به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر ازبکستان می‌توانست با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به شاگردان کاتانچ با 14 امتیاز به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی صعود کند و وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآمد شاگردان امیر قلعه‌نویی اگرچه پس از 22 بازی موفق به گلزنی نشده بودند، اما ماموریت دشوار حفظ صدرنشینی را انجام داده بودند. 

پس از پایان مسابقه بازیکنان تیم ملی برای تشکر از حضور قابل توجه هواداران در یک روز غیر تعطیل به سمت آنها رفتند، اما به طرز عجیبی با شعارهای آنها علیه خودشان مواجه شدند تا حیران، سرگردان و ناراحت به رختکن بروند.

2042661

این رفتار هواداران البته در لیگ برتر هم بارها طی فصل گذشته رخ داد؛ از هواداران سپاهان گرفته که زننده‌ترین شعارها را علیه مورایس و شاگردانش در نقش جهان سر دادند تا پرسپولیس قهرمان مسابقات که پس از باخت 3 بر صفر مقابل استقلال خوزستان در پایان نیمه اول با شعار و فحاشی مواجه شدند. استقلال و جواد نکونام که در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و با 67 امتیاز نایب قهرمان شدند هم پس از کسب این عنوان از گزند رفتارهای هواداران در فضای مجازی در امان نبودند. 

2042660
چهره بازیکنان تیم ملی در پایان مسابقه و در حالی که قصد داشتند از هواداران بابت حضور و حمایت‌شان تشکر کنند، به خوبی نشان می‌دهد که چقدر رفتار حاضرین در استادیوم آنها را متعجب و ناراحت کرده است.

فرهنگ هواداری در ایران روزهای بسیار تیره‌ای را تجربه می‌کند و به نظر می‌رسد مسئولان فوتبال کشور و همینطور مسئولان رده‌های بالاتر باید فکری به حال این وضعیت داشته باشند و البته خود هواداران هم باید یاد بگیرند که در مواقع حساس صبر و حوصله بیشتری به خرج بدهند.