به گزارش "ورزش سه" ستاره تاتنهام که به رکورد ۱۲۷ بازی ملی رسید، با لی یونگ پیو در جدول رکوردداران بیشترین بازی ملی برای کره جنوبی در جایگاه چهارم ایستاد.

در شانزدهمین دقیقه نیمه دوم، او روی گل سه امتیازی کانگ این لی نقش داشت و توپ را از سمت چپ محوطه جریمه به روی دروازه فرستاد.

سون پس از گل به سمت هواداران چینی رفت که در این بازی بارها او را هو کردند. او در برابر هواداران رقیب لبخندی زد و با دستش نتیجه ۳-۰ را نشان داد. این نتیجه یادآور بازی دو تیم در نوامبر سال گذشته است که با برتری ۳-۰ کره‌ای‌ها همراه بود. هو کردن هواداران چینی در واقع برای خودشان به یک کابوس تبدیل شد.

سون پس از بازی در کنفرانس خبری حضور یافت و درباره شادی گلش گفت: «من نمی‌توانستم چنین هو کردنی را در ورزشگاه خانگی‌مان بپذیرم.
این رفتار  بی‌احترامی به هواداران ما نیز هست. به‌عنوان یک بازیکن کره‌ای، می‌خواستم پاسخ خوبی به آنها بدهم.»

2031359

او ادامه داد: «من کار خاصی انجام ندادم که بخواهند من را هو کنند. چنین اتفاقاتی اغلب در طول بازی‌ها رخ می‌دهد و مهم است که بدون نگرانی به آن‌ها رسیدگی کنیم. فکر می‌کنم با آرامش و بدون هیجان این مشکل را حل کردم.»

اگرچه سون هیونگ مین از پیروزی مقابل چین رضایت داشت، اما همچنین ابراز تاسف کرد.

او گفت: «بازی آسانی نبود، اما عملکردی قابل قبول داشتیم و موقعیت زیادی به آنها ندادیم. فکر می‌کنم اگر از فرصت‌هایمان استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم با اختلاف بیشتری پیروز شویم.» سون همچنین از تماشاگران کره نیز تشکر کرد: «از حمایت آنها ممنونیم. بدون آنها چنین نتیجه‌ای ممکن نبود.»

او همچنین در مورد نظم در تیم و اهمیت یک سبک بازی مشخص صحبت کرد: «در فوتبال مهم است که انضباط داشته باشید و بر اساس یک سبک بازی مشخص بازی کنید. استعداد و توانایی فردی مهم است اما باید دستورات مربی را به‌طور دقیق گوش کنیم و با اندیشه‌های مشخص به جلو حرکت کنیم. در تیم ما بسیاری از بازیکنان عالی وجود دارند که زیر نظر هر مربی‌ای می‌توانند خوب کار کنند و خود را نشان دهند.»

1997269

او پس از خارج شدن از سالن کنفرانس هم بلافاصله با خبرنگاران صحبت کرد. ابتدا در مورد فصل ۲۴-۲۰۲۳ گفت: «به لطف لیگ برتر و بازی‌های تیم ملی، یک فصل خوب را پشت سر گذاشتم و توانستم از لحاظ فردی پیشرفت کنم.»

پس از اینکه از سون در مورد انگشت مصدومش در جریان درگیری با کانگ این لی پرسیده شد، او خندید و پاسخ داد: «کاملا‌ خوب نشده اما مشکلی نیست.»

سون سپس درباره برخوردهایش با مدافعان چین و خطاهای پرتعداد آنها گفت: «در فوتبال خشونت غیرقابل اجتناب است. اما چیزی به نام ضربه زدن وجود دارد. فکر می‌کنم استفاده درست از خطا به تجربه بالای بازیکنان بستگی دارد.»