به گزارش "ورزش سه"، با توجه به سیدبندی مشخص شده برای 18 تیم حاضر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026، حالا همه در انتظار انجام قرعه‌کشی این مرحله در روز 7 تیر ماه هستند تا رقبای تیم‌های مختلف و به خصوص تیم ملی ایران را بشناسند.

تیم ایران در سیدبندی صورت گرفته در گلدان اول همراه با ژاپن و کره جنوبی قرار گرفته و به این ترتیب فقط احتمال رویارویی با این دو تیم شرقی آسیا در مرحله بعد وجود ندارد. این احتمال می‌رود که تیم ایران در یک گروه بسیار دشوار با حضور تیم‌های سرشناس بیفتد هم وجود دارد.

یکی از اتفاقات ویژه اما احتمال همگروهی ایران واسترالیا در یکی از سه گروه انتخابی جام جهانی است. استرالیا در سید دوم به همراه قطر و عراق حضور دارد و احتمال اینکه ایران و استرالیا بعد از سال‌ها یک رقابت جالب داشته باشند، وجود دارد.

آخرین بازی ایران و استرالیا به سال 1997 و به بازی حماسی در پلی‌آف جام جهانی 1998 برمی‌گردد. روزی خاطره‌انگیز برای مردم ایران که تیم ملی با تساوی دو بر دو در ملبورن به جام جهانی رفت و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کرد.

حالا این احتمال وجود دارد که تیم ایران با استرالیا در مقدماتی جام جهانی همگروه شود و دو تیم بعد از 27 سال با هم تقابل داشته باشند. بعد از آن بازی خاطره انگیز ایران و استرالیا هرگز در هیچ رقابت دوستانه و رسمی با هم روبه‌رو نشدند و حالا احتمال دارد چنین مسئله‌ای رخ بدهد.