به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ژاپن و استرالیا بهترین عملکرد را در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 داشتند و هرکدام با 24 و 22 گل زده و بدون گل خورده توانستند مرحله گروهی را به پایان برسانند.

این دو تیم به همراه تیم ملی عراق توانستند با امتیاز کامل راهی مرحله بعد شوند و از بهترین تیم‌های مرحله مقدماتی بودند که در همه جوانب عملکرد فوق‌العاده‌ای ثبت کردند.

ژاپنی‌ها که در جام ملت‌های آسیا عملکرد دفاعی ضعیفی داشتند و در هیچ مسابقه‌ای موفق به انجام کلین‌شیت نشدند در این مسابقات در تمام مسابقاتی که به میدان رفتند دروازه خود را بسته نگه داشتند، تیم‌های ملی کره شمالی، میانمار و سوریه در گروه آنها قرار داشتند.

2003533

بعد از این 3 تیم کره جنوبی، امارات و قطر با 16 امتیاز بیشترین امتیاز را کسب کردند و راهی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی 2026 شدند، تیم ملی ایران، ازبکستان، اردن، عربستان هم با 14 و 13 امتیاز تیم‌های قدرتمند مسابقات بودند که امتیازات کافی برای صعود را به دست آوردند.

ژاپنی‌ها علاوه بر اینکه در این مسابقات گلی دریافت نکردند بهترین عملکرد هجومی را هم در بین تمام تیم‌های مرحله مقدماتی در اختیار داشتند و با 24 گل زده بهترین خط حمله را به نام خود کردند.