به گزارش "ورزش سه"، بسیاری از منابع اسپانیایی و انگلیسی در روزهای اخیر از جدایی احتمالی دی یونگ از بارسلونا و حضور این بازیکن در لیگ برتر خبر داده‌اند. 
گفته می‌شود که منچستریونایتد قصد دارد پیشنهادی را برای جذب این بازیکن ارائه دهد و امیدوار است که بتواند او را به اولدترافورد انتقال دهد. 
این در حالی است که اتلتیک مدعی شده که این هافبک هلندی شخصا علاقه‌ای به حضور در یونایتد نداشته و دوست دارد به منچسترسیتی ملحق شود تا بتواند شانس بازی تحت هدایت پپ گواردیولا را تجربه کند. 
یکی از دلایل تصمیم باشگاه بارسلونا برای فروش این بازیکن، قیمت بالای او و شرایط بد مالی این باشگاه است که قصد دارد بازیکنان دیگری را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به خدمت بگیرد و به همین دلیل چاره‌ای جز فروش برخی از اعضای فعلی تیمش ندارد. 

 


از سوی دیگر گفته می‌شود که مدیران این باشگاه از عملکرد او نیز راضی نیستند و انتظار داشتند که این بازیکن نمایش بسیار درخشان‌تری را با پیراهن بارسا ارائه کند، اتفاقی که تا به حال رخ نداده است. 
اتلتیک در حالی ادعای عدم علاقه دی یونگ به حضور در یونایتد را مطرح کرده که این بازیکن و اریک تن هاخ پیش از این در آژاکس با یکدیگر همکاری کرده‌اند و شیاطین سرخ امیدوار هستند که این سابقه آشنایی بتواند در روند جذب او تاثیرگذار بوده و آن را تسریع کند. 
این نکته که منچستریونایتد در کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده ناکام مانده نیز مطمئنا یکی از دلایل عدم علاقه دی یونگ به حضور در این تیم است، چرا که او ترجیح می‌دهد در تیمی به میدان برود که حداقل شانس حضور در چمپیونز لیگ را دارد.