به گزارش "ورزش سه"، فصل برای پرسپولیس با عنوان قهرمانی به پایان رسید و سرخپوشان در حالی که شهاب زاهدی، نبیل باهویی و عیسی آل‌کثیر را برای خط آتش در اختیار داشتند، با گل زده کمتر از سپاهان لیگ بیست و سوم را ترک کردند.

آقای گل لیگ بیست و سوم همچون فصل گذشته، شهریار مغانلو، از سپاهان بود. او این بار سه گل زده بیشتر زد و به مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد پیوست که دو بار کفش طلا را تصاحب کردند. او حالا رضا عنایتی را بالای سر خود دارد که سه بار آقای گل لیگ برتر ایران شده.

جالب است بدانید سپاهان بیشترین تعداد آقای گل را در لیگ برتر خلیج فارس دارد. پیش از ظهور شهریار مغانلو، پرسپولیس با پنج و استقلال با چهار آقای گل رکورددار بودند اما حالا سپاهان یکه و تنها در صدر دیده می‌شود. به جز شهریار، ادموند بزیک، سجاد شهباززاده، کی‌روش استنلی و عمادرضا هم عنوان آقای گلی را کسب کردند.

جالب اینکه در شش فصل اخیر پرسپولیس با وجود اینکه 5 بار قهرمان شده اما هرگز آقای گل نداشته است. آخرین بار در لیگ هفدهم علی علیپور با 19 گل زده، کفش طلا را تصاحب کرد تا پرسپولیس به اولین تیم فوتبال ایران تبدیل شود که سه سال متوالی برترین گلزن را در ترکیب خود دارد؛ دو بار طارمی، یک بار علیپور.

در این سال‌ها مهاجمان بسیار زیادی از داخل و خارج به پرسپولیس پیوستند اما به دلایل زیاد نتوانستند جا پای طارمی و علیپور بگذارند. حالا عیسی، تنها مهاجم پرسپولیس، 34 ساله و از سنین اوج فوتبال خود فاصله گرفته و سرخپوشان نیاز مبرمی به خرید یک مهاجم دارند.

البته این نیاز لا به لای پروسه انتخاب سرمربی و جانشین بیرانوند گم شده اما بدیهی است که سرخپوشان بدون حضور یک و حتی دو مهاجم گلزن، نمی‌توانند رقابت موردنظر هوادارانشان را در لیگ نخبگان آسیا و چه بسا لیگ برتر ایران داشته باشند.

پرسپولیس دو فصل پیش با خرید یورگن لوکادیا بارقه امید و خوشحالی را در دل هوادارانش زنده کرد، اما مهاجم هلندی خیلی زود از ایران رفت و پرسپولیس دوباره در مسیر انتخاب‌های اشتباه خارجی برای خط حمله قرار گرفت. این فصل هم اینطور که مشخص است، دوباره مشکلات مالی بر باشگاه سایه انداخته و سقف بودجه نیز بیش از آنکه در نقش یک قانون ظاهر شود، به توجیه باشگاه برای هزینه کمتر تبدیل شده است.

اگرچه در بسیاری از دوره‌های لیگ برتر بهترین خط دفاع قهرمانی را تضمین کرده اما ناکامی فصل گذشته استقلال با جواد نکونام، نشان داد که شاید الگوی قهرمانی در لیگ برتر تغییر کند و به همین خاطر خرید مهاجم گلزن (داخلی و خارجی) از ارزش بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.