به گزارش "ورزش سه"، مهاجم اروگوئه‌ای در فصل 24-2023 با لیورپول درخشش ثابتی نداشت و تنها موفق شد در 54 بازی در تمامی رقابت‌ها، 18 گل به ثمر برساند. حالا داروین به اردوی تیم ملی اروگوئه ملحق شده تا پیش از اولین بازی‌شان در کوپا آمریکا، به فرم ایده‌آل خود بازگردد و کشورش را به قهرمانی این رقابت‌ها هدایت کند.

سوارز با وجود انتقاداتی که به خاطر آمار گلزنی داروین مطرح شده، قاطعانه از این مهاجم جوان دفاع کرد. سوارز با لحنی محکم به خبرنگاران گفت: "او امروز یکی از بهترین مهاجمان نوک دنیاست. من عاشق سبک بازی او هستم و از تماشای او لذت می‌برم. از زمانی که داروین در پنارول بود، من از طریق شخص دیگری با او صحبت می‌کردم. بازی‌ای بود که او سه گل زد و توجهم را جلب کرد."

"آن موقع می‌گفتند او موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهد، اما موقعیت‌های زیادی هم خلق می‌کرد. مرا هم به همین دلیل نقد می‌کردند، اما مهم این است که او همیشه برای غلبه بر این موضوع تلاش کرد و هرگز تسلیم نشد. من همیشه در او استعداد ویژه‌ای می‌دیدم. یک مهاجم باید همین‌طور باشد، جاه‌طلبی، میل به پیشرفت، و تمایل به پیش افتادن از دیگران."

احترام متقابل و تعهد مشترک به درخشش، ماهیت رابطه‌ی سوارز و داروین را شکل می‌دهد.

2046623

سوارز در این باره گفت: "داروین همیشه به سراغم می‌آمد و سعی می‌کرد گفتگو کند و از من برای پیشرفت سوال بپرسد. او بچه‌ی فوق‌العاده‌ای است. اینکه او به من بگوید که من الگویش هستم، چیز فوق‌العاده‌ای است."

"از زمانی که او به تیم ملی آمد، به من گفت تا زمانی که من اینجا هستم، شماره 9 مال من خواهد بود. این چیزی است که انسان واقعاً قدرش را می‌داند، چون لطف بسیار بزرگی است."

با بازگشت سوارز، داروین احترام عمیق خود را به او نشان داد و با کمال میل، پیراهن ارزشمند شماره 9 را به او واگذار کرد. این حرکت، احترام و رفاقت بین این دو بازیکن را به نمایش می‌گذارد که نویدبخش ترکیب بی‌نقص تجربه و شور جوانی در زمین است.

سوارز 37 ساله پس از نمایشی درخشان با تیم اینتر میامی، که در آن کیفیت و رهبری مثال‌زدنی خود را به رخ کشید، به تیم ملی دعوت شد. مهاجم سابق لیورپول و بارسلونا، به همراه داروین، امیدوار است اروگوئه را به شانزدهمین قهرمانی‌اش در کوپا آمریکا برساند و رکوردی جدید برای این کشور به ثبت برساند. آن‌ها کار خود را یکشنبه شب در ورزشگاه هارد راک فلوریدا، مقابل پاناما آغاز می‌کنند.