به گزارش "ورزش سه"، سرکو کاتانچ در دوران فوتبالش سابقه بازی برای سامپدوریا بین 1989 تا 1994 را دارد و با این تیم به فینال لیگ قهرمانان نیز راه یافت. در دوران مربی‌گری او دو مقطع مربی اسلوونی بوده و بعد از هدایت عراق حالا مربی ازبکستان است و می‌خواهد این تیم را به جام جهانی 2026 برساند.

اما کاتانچ هنوز ایتالیا را فراموش نکرده است. او به گاتزتا دلو اسپورت گفت: «من دور از ایتالیا زندگی می کنم، اما همیشه گاتزتا را می خوانم.»

نشریه ایتالیایی به بهانه بازی امشب انگلیس و اسلوونی با او مصاحبه ای انجام داد و او در مورد یورو 2024 نیز حرف‌های جالبی برای گفتن داشت.

2047554

کاتانچ در مورد اسلوونی که از دو بازی دو امتیاز گرفته است، گفت: «این یک تیم ملی کاملاً جدید نسبت به 7 سال پیش است که من آن را ترک کردم، اما روش بازی یکسان است؛ خیلی جمع و جور و به محدودیت‌هایشان نیز واقفند. آنها کیفیت و سرعت قابل قبولی برای اجرای صد حملات دارند و بازی برابر این تیم ساده نیست. ستاره تیم بنجامین ششکو است. او در بوندسلیگا برای لایپزیش بازی می کند و فصل قبل 14 گل به ثمر رساند. ششکو بسیار جوان و قدرتمند است. ارزش او بالاتر خواهد رفت چون روز به روز در حال پیشرفت است.»

کاتانچ در مورد ششکو ادامه داد: «او پیشنهاداتی از سری آ و لیگ برتر داشت ولی در لایپزیش ماند. به نظر من او بسیار خوب کار کرده اما او هنوز برای فشار بازی در یک تیم بزرگ آماده نیست. من در مورد علاقه آث میلان خوانده ام، اما رفتن به چنین تیمی سخت است. در لایپزیش 2-3 بازی گل نزند هم مشکلی ایجاد نمی شود چون در بوندسلیگا صبورتر هستند.»

2044551

تا اینجا از اسلوونی راضی هستید؟
«بله. نکته مهم برای من این است که ما همچنان در حال رقابت هستیم و شانس صعود داریم. اسلوونی می تواند در یک مسابقه مقابل هر تیمی پیروز شود. فکر می‌کنم حتی یک امتیاز برای راهیابی به دور بعدی کافی است اما دلیلی نمی‌بینیم نتوانیم انگلیس را ببریم.»

به نظر شما اسلوونی می تواند انگلیس را شکست دهد؟
«من در دو بازی گذشته دیدم که انگلیسی‌ها واقعاً خسته هستند. از نظر فیزیکی شرایط انگلیس را مطلوب نمی‌بینم. بازیکنان از رقابت‌های باشگاهی بسیار سخت می آیند. آن‌ها زیاد بازی می‌کنند و در پایان فصل نیز باید در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کنند. البته من در تمرینات انگلیس نبوده‌ام و معتقدم انگلیس هنوز هم تیمی قوی است، اما در شرایطی که باید باشد، نیست.»

آیا تا اینجا تیمی شما را شگفت‌زده کرده است؟
«نه، زمان زیادی برای ریکاوری تیم‌ها وجود ندارد و مربیان کارشان سخت است. حتی فرانسه هم من را آن‌قدر هیجان زده نکرد. با این حال اتریش من را بیشتر از همه تحت تاثیر قرار داده است.»

چه تیمی قهرمان می شود؟
«گفتنش سخت است. فکر نمی‌کنم هیچ شگفتی‌ای وجود داشته باشد. تیم‌های معمولی زود حذف خواهند شد و تیم‌های مدعی که دور گروهی برایشان مثل گرم کردن است، برای قهرمانی رقابت خواهند کرد.»

2046599

کدام بازیکن شما را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است؟
«کریستیانو رونالدو. فکر می کردم 2-3 سال پیش فوتبال او در این سطح تمام شده است، مخصوصاً بعد از انتقالش به عربستان که گفتند برای پول رفته است. در عوض، از سبک بازی و نگرش او در زمین شگفت زده شدم. او همیشه می‌خواهد برنده شود و در زمین مثل قبل پر جنب‌وجوش است. با توجه به سنش، فکر نمی‌کردم در این سطح بازی کند.»