به گزارش "ورزش سه"، دیشب در سومین دور از مسابقات مرحله گروهی یورو 2024، تیم ملی کرواسی به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت. کرواسی برای صعود به برد نیاز داشت و ایتالیا با یک مساوی هم به عنوان تیم دوم صعود می‌کرد. کرواسی که تا دقیقه 98 پیشتاز بود، در نهایت گلی دراماتیک دریافت کرد و از گردونه مسابقات حذف شد. ایگور استیماچ، سرمربی پیشین تیم ملی کرواسی، مقصر اصلی این نتیجه را دنی ماکلی، داور مسابقه می‌داند.

او گفت: "ماکلی ما را به گریه انداخت، بسیاری از ما را، این قطعی است. آسان نیست، زیرا اشتباهات داور دیشب بسیار بزرگ بود و به طور مستقیم بر هر آنچه در زمین اتفاق افتاد، از جمله نتیجه نهایی، که احتمالاً به قیمت صعود ما به فینال تمام خواهد شد، تأثیر گذاشت. همانطور که لوکا مودریچ گفت: گاهی فوتبال ظالمانه است. این اتفاق قبلاً هم برای ما افتاده بود، در سال 1996 در انگلیس، زمانی که داور با اشتباهات مستقیم، پیروزی ما مقابل آلمان قدرتمند را از ما گرفت و آنها تا انتها رفتند."

2047799

با این حال، استیماچ به شدت معتقد است که این شکست نیز راهی برای پیروزی‌ها و موفقیت‌های جدید خواهد بود. او گفت: "شکست‌ها جزئی از زندگی هستند. کسی که نمی‌تواند بعد از شکست بلند شود، به هیچ جا نمی‌رسد."

استیماچ عملکرد ملی‌پوشان کرواسی در آلمان را بررسی کرد: "ما یک تورنمنت پرتنش را پشت سر گذاشتیم، البته نه فوق‌العاده، به دلیل عدم گلزنی. در تمام بخش‌های دیگر بازی فوتبال، ما در بین پنج تیم برتر یورو بودیم. اما واضح است که ما یک گلزن، یک تمام کننده در محوطه جریمه کم داشتیم."

استیماچ ادامه داد: "من دوست دارم این داور را فراموش کنم، حتی نامش را نمی‌دانم. صبح که از خواب بیدار شدم، خواب دیدم که او را کتک می‌زنم، جیغ می‌زند و سعی می‌کند از دست من فرار کند. من خیلی ناراحت بودم..."


او ادامه داد: "ما باید خودمان را آنالیز کنیم، ببینیم کجا اشتباه کردیم، چه کارهایی را به درستی انجام ندادیم. فکر می‌کنم باید خیلی قبل از ایتالیا صعودمان را قطعی می‌کردیم و باید از اینجا شروع کنیم. به سرمربی، بازیکنان و همه افراد دیگر باید تبریک گفت، زیرا این نتایج هم بخشی از شغل ما است."

در ادامه چه می‌شود؟

استیماچ گفت: "با همان مسیر، کرواسی نباید نگران شود. متاسفم که باتورینا جوان دیشب در بازی که مشخص شد به بازیکنی قوی در حفظ توپ نیاز داریم، فرصتی پیدا نکرد. نباید در دقایق اول و آخر بازی گل بخوریم. ما باید روی این موضوع کار کنیم و همه چیز درست خواهد شد."