به گزارش ورزش سه، ارطغرل ساغلام سرمربی تراکتور در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن اظهار داشت: در سه هفته اخیر با دو پیروزی، یک مساوی و هفت امتیازی که کسب کردیم توانستیم کمی خودمان را از پایین جدول جدا کنیم. فردا یک بازی سخت با یک حریف سفت و سخت داریم و این را می‌دانیم.

وی افزود: با مرور مشکلاتی که اول فصل داشتیم و بنا بر نتایجی که رقبای ما در پایین جدول خواهند گرفت، بازی فردا با ذوب آهن می‌تواند بازی فینال این فصل برای تیم ما باشد. از لحاظ روحی، روانی و تمرکز در شرایط خوبی هستیم و فردا هم سعی خواهیم کرد مثل یک بازی فینال که تیم ها در آن برای قهرمانی می‌جنگند وارد زمین شویم و بازی را به خوبی به پایان برسانیم.

ساغلام درباره وضعیت مصدوم های تیمش توضیح داد: خدا را شکر بازیکن مصدوم نداریم. مصدوم هایمان رو به بهبود هستند و امروز آقای واسعی را با تیم آوردیم. اکبر ایمانی و علی فتحی نیاز به زمان دارند؛ آقای ایمانی شروع به تمرین با تیم کرده اما در شرایطی که هستیم من بر این باورم که به هر کدام از بازیکنان مسئولیتی محول شود، در زمین با مسئولیت پذیری کامل عمل خواهند کرد. انتظار دارم فردا یک بازی زیبا شاهد باشیم چون دو تیم می‌خواهند فوتبال بازی کنند و کارهای فنی درست را به نمایش بگذارند.

سرمربی تراکتور تاکید کرد: همانطور که گفتم فردا با توجه به نتایجی که حریف ها خواهند گرفت و نتیجه ای که ما در نظر داریم، سعی خواهیم کرد خیال‌مان را برای ماندن در لیگ برای سال بعد راحت کنیم و این خوشحالی را بعد از بازی احساس کنیم.

ساغلام در واکنش به اینکه تراکتور در بخش هجومی عملکرد خوبی داشته اما در دفاع اینطور نبوده گفت: ما در شرایطی تیم را تحویل گرفتیم که حدود سیزده هفته برد نداشت، بازیکنان از لحاظ روحی و اعتماد به نفس در سطح پایینی بودند و از لحاظ فنی هم افت کرده بودند. از لحاظ بدنی آمادگی کافی نداشتند و در سطح پایینی بودند. به عبارتی دیگر ما با انبوهی از مشکلات در باشگاه مواجه شدیم. در این زمان کوتاهی هم که بین بازی ها وجود داشت ما سعی کردیم مشکلات و نقاط ضعف دفاعی را حل کنیم و از لحاظ جسمی سطح بچه ها را بالا ببریم و از لحاظ هجومی هم کارهایی انجام بدهیم و بازیکنان را بهتر کنیم. طبیعتا اشتباهات را کمتر کردیم و از لحاظ تهاجمی به تیمی تبدیل شدیم که موقعیت بیشتری ایجاد کردیم اما موضوع خوشحال کننده این است که ما بیشتر از آنکه گل می‌خوریم، گل می‌زنیم و می‌توانیم بازی را ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تراکتور در فصل جاری در هیچکدام از بازی های خارج از خانه پیروز نشده، چقدر به شکستن این طلسم در بازی با ذوب آهن امیدوار هستند عنوان کرد: ما کم کم کارهایی که نمی‌توانستیم با تیم انجام بدهیم را انجام می‌دهیم. امیدوارم فردا هم بتوانیم یکی از کارهایی که تا الان موفق به انجام آن نشده بودیم را برای بار اول انجام بدهیم و بازی بیرون از خانه را ببریم.

ساغلام در پایان گفت: به شهر بسیار زیبایی آمدیم و خوشحالیم که اینجا هستیم. انشاالله با سه امتیازی که فردا خواهیم گرفت خوشحالی‌مان تکمیل می‌شود و با شور و شوق و خوشحالی بیشتر از این شهر می‌رویم. آرزویم برای مسابقه فردا این است که تماشاگران از دیدن بازی لذت ببرند و یک بازی بسیار عادلانه و جوانمردانه را شاهد باشیم.