جلال چراغپور و هادی طباطبایی در برنامه وقت اضافه رادیو ایران، درباره نحوه آماده سازی تیم ملی صحبت کردند

جلال چراغپور کارشناس فوتبال، در برنامه رادیویی وقت اضافه از وزارت ورزش خواست فدراسیون را با بحران هایش به حال خود رها کند و به فکر تیم ملی باشد!

به گزارش طرفداری، جلال چراغپور و هادی طباطبایی در برنامه وقت اضافه رادیو ایران به موضوع آماده سازی تیم ملی پرداختند. وقت اضافه به تهیه کنندگی احسان زارع و با اجرای حسین معتمد هاشمی جمعه شب از رادیو ایران روی آنتن رفت و مهدی هژبری، سردبیر طرسانه طرفداری نیز به عنوان کارشناس برنامه در استودیو حضور داشت.

چراغپور: سر فدراسیون شلوغ است، وزارت ورزش متولی تیم ملی شود!

جلال چراغپور در این برنامه رادیویی تاکید کرد؛

در این روزها که فدراسیون گرفتار بحران است، وزارت ورزش می تواند متولی تیم ملی باشد. فدراسیون را با بحران هایش به حال خود رها کند و تیم ملی را زیر بال و پر خود بگیرد. این تیم ملی می تواند به مرحله بعدی جام جهانی صعود کند به شرط این که حتی یک روز هم فرصت را از دست ندهیم و با انجام یک کار علمی و اصولی، این تیم را به جام جهانی بفرستیم.

مهدی هژبری، سردبیر رسانه طرفداری که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور داشت از میهمانان برنامه پرسید آیا شرایط امروز تیم ملی و فوتبال ما شبیه تیمی است که می خواهد به جام جهانی برود و دستاوردی مثل صعود یا آبرو داری داشته باشد؟

چراغپور: تعیین استراتژی مهم ترین کار برای تیم ملی است

جلال جراغپور در پاسخ به این سوال به درستی به این نکته اشاره کرد؛

ما ابتدا باید برای تیم ملی یک استراتژی جهت رویارویی با تیم های همگروه تعریف کنیم. ما قرار نیست در این گروه، انگلیس را شکست بدهیم و نقطه طلایی این گروه برای ما بازی با آمریکاست که می تواند تکلیف صعود ما را روشن کند. 

چراغپور گفت:

ما باید ابتدا با تشکیل یک گروه آنالیز، وضعیت حریفان همگروه را شناسایی کنیم، سپس هدف گذاری انجام بدهیم و طبق آن هدف گذاری اگر به این نتیجه رسیدیم که حریف اصلی ما آمریکا است، بازی های تدارکاتی را به گونه ای طراحی کنیم که در خدمت نتیجه گیری ما مقابل تیم ملی امریکا باشد.

طباطبایی: هنر مربیگری از هنر جنگیدن مهم تر است!

همچنین هادی طباطبایی نیز در تایید حرف های جلال چراغپور که گفته بود این تیم ملی ما بازیکنان لژیونر بسیاری دارد و تیم طلایی فوتبال ماست، تاکید کرد:

ما الان یک تیم ملی بین المللی داریم که باید از این تیم به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم. این تیم ملی بین المللی البته از لحاظ سبک بازی، سبک مشخصی ندارد و در رقابتهای انتخابی جام جهانی نیز از لحاظ کیفی رشد نشان نداد.

طباطبایی همچنین با اشاره به حرف های چراغپور که گفته بود باید هنر جنگیدن را به این بازیکنان بین المللی یاد داد، گفت:

هنر کوچینگ و مربیگری کردن از هنر جنگیدن مهم تر است. بازیکنان ما در تیم های خارجی متفاوتی توپ می زنند و با سبک های مختلفی آشنا هستند و در چنین شرایطی هنر کوچینگ مهم است.

در ادامه مهدی هژبری به طعنه گفت:

از هنر جنگیدن و هنر کوچینگ مهم تر، هنر کنار هم کار کردن و کار گروهی انجام دادن است که ما نداریم. در فدراسیون فوتبال دو عضو هیات رییسه نمی توانند کنار هم در یک اتاق حرف بزنند. دو مربی ما نمی توانند با هم کار کنند، دو بازیکن ما قادر به انجام کار گروهی نیستند.

چراغپور: تیم ایران تنوع جالبی دارد

جلال چراغپور البته معتقد بود نباید تیم خودمان را دست کم بگیریم؛

ما تیم خوبی داریم. تیمی که شیوه های متفاوتی دارد، هم بازیکن تکنیکی دارد، هم بازیکن جنگنده، هم بازیکن ریزکار و ظریف کار دارد، هم بلند زن و متوقف کردن تیمی با این کیفیت متنوع برای همه راحت نیست. یک کارشناس کره ای می گوید برای مهار تیم ملی ایران باید زمین را به چند بخش تقسیم کرد و در هر بخش یک شیوه ای را مدنظر قرار داد.

معتمد هاشمی: یادمان نرود دو همگروه اروپایی داریم

حسین معتمد هاشمی، مجری برنامه پس از آن که هر دو میهمان برنامه بازی با کانادا را بازی مفید دانستند و کارشناس برنامه هم ابراز امیداوری کرد این بازی مفید لغو نشود، گفت:

بازی با کانادا و تیم های هم ردیف و هم قاره آمریکا برای شناسایی این حریف مفید است اما ما نباید از دیگر تیم گروه یعنی برنده رقابت اوکراین، ولز و اسکاتلند غافل شویم. در گروه ما دو تیم اروپایی قرار دارند که با حضور در لیگ ملت های اروپا با آمادگی کامل به جام جهانی می آیند و از آن جایی که اروپایی ها درگیر لیگ ملت ها هستند، ما حتی شاید نتوانیم با تیم های اروپایی بازی تدارکاتی داشته باشیم.

سردبیر طرفداری: دغدغه های چراغپور قابل ستایش است

 پس از آن که جلال چراغپور تکرار کرد وزارت ورزش می تواند گروهی را مامور بررسی شرایط تیم های همگروه ایران و تعیین استراتژی تیم ملی برای مشاوره دادن به سرمربی تیم ملی کند، تا دراگان اسکوچیچ هم ببیند که ما در ایران تیم ملی را به حال خود رها نکرده ایم، مهدی هژبری گفت:

همین دغدغه های جلال چراغپور قابل ستایش است. چراغپور قرار بود مسئول کمیته آموزش فدراسیون شود اما بعد از یک جلسه با ایشان، دیگر سراغش نرفتند. با این وجود، جلال چراغپور انگیزه اش را از دست نداده و سرگرم آموزش دادن به مجتبی جباری و هم نسل های اوست تا مربیان و مدیرانی مجهز به علم و دانش روز به فوتبال ایران تحویل بدهد اما شاید نسل جوان ما به اندازه چراغپور صبور و باانگیزه نباشند و خیلی زود دلسرد شوند. فوتبال را باید به این قبیل آدم ها سپرد که اهلیت فوتبالی دارند.