به گزارش "ورزش سه"، بعد از حذف آلمان، امشب نوبت آن بود که بین فرانسه و پرتغال یک تیم به مرحله نیمه نهایی یورو 2024 صعود کند و قرعه به نام فرانسه افتاد.

پس از تساوی در جریان بازی و عدم گلزنی دو تیم در وقت‌های اضافی نوبت آن شد که ضربات پنالتی برنده بازی را مشخص کند.

2050920

اولین ضربه پنالتی توسط عثمان دمبله به گل تبدیل شد و پس آن از پرتغال کریستیانو رونالدو موفق شد ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کند. رونالدو که در بازی مقابل اسلوونی هم اولین پنالتی تیمش را به ثمر رسانده بود، با اعتماد به نفس و خونسردی کامل موفق شد ضربه خود را به گل تبدیل کند.

رونالدو مانند بازی قبلی خوش شانس نبود که شاهد برتری تیمش‌ باشد و به غیر از اینکه دیوگو کاستا موفق نشد حتی یک ضربه پنالتی را مهار کند، ضربه ژوائو فلیکس هم به تیرک برخورد کرد تا پرتغال پس از گل شدن ضربه تئو هرناندز با نتیجه 5-3 شکست بخورد.

2050909

بلافاصله پس از نمایش شادی کوتاه از بازیکنان فرانسه، دوربین روی صورت کریستیانو رفت که سعی می‌کرد خشم خود را کنترل کرده و چهره‌اش را بدون تغییر نشان دهد.

رونالدو تنها در جای خود ایستاده بود و از میانه میدان به اسکوربرد نگاه می‌کرد که تصویر خودش روی آن نمایان شده بود. او فرصتی برای بروز ناراحتی نداشت و متوجه ناراحتی په‌په شد که به سمت او رفت و به همبازی قدیمی خود دلداری داد.

2050914

رونالدو زود تصمیم به ترک زمین گرفت و در مسیر تونل بود که با دیدیه دشان برخورد کرد و با مربی فرانسه خوش و بش کرد. کاپیتان پرتغال بدون اینکه با خبرنگاران گفتگو کند تونل را طی کرد و به سمت رختکن رفت.

اینچنین آخرین بازی فوق ستاره پرتغالی در یورو 2024 به پایان رسید. در واقع این آخرین حضور رونالدو در مسابقات جام ملت‌های اروپا بود و در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد که این بازیکن 39 ساله هنوز به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه بدهد.

2050916

رقابت‌هایی که به میزبانی آلمان برگزار می‌شود ششمین تجربه حضور مرد تمام‌نشدنی پرتغال در تورنمنت یورو بود. بهترین دستاورد او کسب عنوان قهرمانی در سال 2016 بود که با شکست فرانسه در فینال به دست آمده بود.

2050917

اولین تجربه او در یورو به نایب قهرمانی در سال 2004 ختم شد. همبازیان رونالدو در مسابقه فینال با نتیجه 1-0 از یونان شکست خوردند و به جام دست پیدا نکردند. این ستاره در آن رقابت‌ها طی 6 بازی دو گل به ثمر رساند.

2050915

پرتغال در سال 2008 تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت که با شکست 3-2 مقابل آلمان از دور رقابت‌ها کنار رفت. رونالدو در آن بازی طی سه بازی موفق شد تنها یک گل به ثمر برساند.

2050921

رونالدو و تیمش در نیمه نهایی رقابت‌های یورو 2012 مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی شکست خوردند و از صعود به دور بعدی بازماندند. در این تورنمنت شماره 7 پرتغال موفق شد طی پنج بازی سه گل به ثمر برساند.

2050919

در سال 2016 که فرانسه به فینال رسیده بود مصدومیت رونالدو به این بازیکن اجازه نداد تا پایان درون زمین باشد، اما لحظات جالبی را در کنار زمین رقم زد و نکات فنی را به همبازیانش گوشزد می‌کرد تا اینکه در وقت‌های اضافه با گل اِدر برنده شدند. رونالدو در آن جام طی 7 بازی هم سه گل به ثمر رسانده بود.

2050910

بهترین آمار فردی رونالدو در یورو 2020 رقم خورد، اما تیم او خیلی زود از رقابت‌ها کنار رفت. پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 1-0 از بلژیک شکست خورد و حذف شده بود. رونالدو در آن دوره با 5 گل عنوان بهترین گلزن جام را به صورت مشترک را با پاتریک شیک به دست آورد.

2050912

یورو 2024 هم برای او با این شکست دردناک مقابل فرانسه در یک چهارم نهایی به پایان رسید که اگر ضربه پنالتی فلیکس به تیرک برخورد نمی‌کرد، شاید آخرین حضور این مرد شگفت انگیز در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به شکل دیگری رقم می‌خورد.

2050911
بین اولین و آخرین حضور رونالدو در جام ملت‌های اروپا 20 سال فاصله است!

نام رونالدو برای مدت‌ها در تاریخ یورو باقی می‌ماند. او اگرچه در این دوره از مسابقات موفق نشد هیچ گلی در جریان بازی به ثمر برساند، اما با 14 گل همچنان بهترین گلزنان ادوار یورو به حساب می‌آید. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده او از بین بازیکنان فعلی اروپا آنتوان گریزمان است که 7 گل به ثمر رسانده است.

2050918
کریستیانو بازی امشب را با آرامش خاصی دنبال می‌کرد و حتی بین دو نیمه وقت اضافی اینگونه به صحبت‌های روبرتو مارتینز گوش می‌کرد.