به گزارش "ورزش سه"، باشگاه میلان در پایان فصل گذشته تایید کرد که قرارداد استفانو پیولی تمدید نمی‌شود و قصد ادامه همکاری با این مربی را ندارند.

با وجود اینکه گزینه‌های زیادی برای جانشینی این مربی ایتالیایی مطرح شدند، در نهایت پائولو فونسکا با قراردادی سه ساله هدایت میلان را برعهده گرفت.

سرمربی سابق شاختار دونتسک امروز به عنوان سرمربی میلان در نشست خبری حضور پیدا کرد تا با خبرنگاران گفتگو کند.

فونسکا در ابتدای صحبت‌های خود گفت: "اول، از اینکه از من استقبال گرمی داشتید، سپاسگزارم. می‌خواهم از باشگاه برای اعتماد به خودم و کادرم تشکر کنم. انگیزه بالایی دارم و مطمئنم که در اینجا کار بزرگی انجام می‌دهم. به باشگاهی می‌پیوندم که می‌خواهد برنده شود. من به تازگی از موزه باشگاه بازدید کرده‌ام. تاریخ میلان را دیده‌ام و آرزوی بزرگی دارم که بخشی از این تاریخ باشم. زلاتان فضایی را برای یک جام جدید به من نشان داده است. می‌خواهم بخشی از این تاریخ باشم و آماده شروع کار هستم. نمی‌توانم برای شروع صبر کنم.

2051793

برنامه‌ها؟

من با جاه‌طلبی بزرگی اینجا هستم. می‌دانم هر مربی که به اینجا می‌آید برای بردن و قهرمانی می‌آید. افتخار می‌کنم و می‌دانم که این یک مسئولیت بزرگ است. میلان یک باشگاه جهانی است و از مسئولیت خودم آگاهم، اما مطمئنم که می‌توانم اجازه دهم میلان قهرمان شود و این تاریخ بزرگ را ادامه دهد.

رقابت با اینتر؟

می‌توانم قول بدهم که برای بردن هر بازی می‌جنگیم. اینتر هیچ تفاوتی با بقیه تیم‌ها نخواهد داشت. می‌دانیم که تیم قدرتمندی داریم و اینتر یکی از قوی‌ترین‌هاست. ما باید با شجاعت و بدون ترس بازی کنیم، البته با آرزوی پیروزی.

دربی در ابتدای فصل؟

انتظار دارم در اولین بازی مقابل تورینو ایده‌هایم را در زمین ببینم. البته زمان می‌برد. امروز تمرینات را بدون بازیکنان مهم شروع می‌کنیم. برخی بعداً به ما خواهند پیوست. ما در روز اول تمرینات کامل نخواهیم بود، اما فکر می‌کنم به زودی شاهد تیمی متفاوت خواهیم بود.

طرفداران؟

من تمایل زیادی برای شروع و متقاعد کردن هواداران دارم. می‌خواهم به آن‌ها نشان دهم که جاه‌طلب خواهیم بود و برای پیروزی بازی خواهیم کرد. می‌دانم که مسئولیت بزرگی دارم و باید هواداران را راضی نگه دارم. مطمئنم که آن‌ها همیشه با ما خواهند بود و در کنار هم بسیار قوی خواهیم بود.

2051794

کسب جام؟

همان‌طور که گفتم، هر مربی که به میلان می‌پیوندد به اینجا می‌آید تا قهرمان شود. این را بدون مشکل می‌گویم. ما نمی‌توانیم از این حقیقت فرار کنیم.

آلوارو موراتا؟

نمی‌خواهم نام بازیکنی را ببرم. همان‌طور که گفتیم، ما به وضوح می‌دانیم که بازیکن مورد نظر ما کیست. چیزی که می‌دانیم این است که برای این موقعیت کیفیت عالی می‌خواهیم که بسیار مهم است. ما اولیویه ژیرو را از دست دادیم، بنابراین وقتی تغییر می‌کنیم، برای بهبود تغییر می‌کنیم. برای ما روشن است. مهاجم باید خیلی به تیم اضافه کند. ما ویژگی‌ها و بازیکن مورد نظر خود را می‌شناسیم. معتقدم که بازیکن مدنظر ما به زودی اینجا خواهد بود.