به گزارش "ورزش سه"، یک ماه پیش، باشگاه چلسی با برکناری مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی خود، انزو مارِسکا، سرمربی سابق لستر سیتی را به عنوان سرمربی جدید خود برگزید.

مارِسکا که هفتمین سرمربی ایتالیایی چلسی پس از ویالی، رانیری، آنچلوتی، ساری، دی‌متئو و کونته محسوب می‌شود، با افتخار در این باره گفت: «قطعاً یکی از دلایل [پذیرش هدایت چلسی] همین بود. من بسیار مفتخرم که یک بار دیگر به عنوان یک مربی ایتالیایی در اینجا حضور دارم. احتمالاً رابطه خوبی بین باشگاه چلسی، به عنوان یک خانواده، و مردم ایتالیا وجود دارد که به خوبی کار می‌کند.»

این هافبک سابق، در دوران بازیگری خود زیر نظر مربیان بزرگی همچون آنچلوتی و لیپی در یوونتوس بازی کرده است. او در این خصوص گفت: «کاملا درست است. همان‌طور که گفتید، من زیر نظر آنچلوتی، لیپی، پیگرینی بازی کرده‌ام که همگی آنها مربیان بسیار مهمی هستند. همه ما سعی می‌کنیم چیزهایی یاد بگیریم و سپس جعبه دانش خودمان را با تمام این تجربیات بسازیم.»

مارِسکا که سابقه سرمربیگری در پارما را نیز دارد، با ابراز هیجان از حضور در چلسی، ادامه داد: «یکی دیگر از دلایل حضورم اینجا این است که مطمئن هستم تیم چلسی بسیار خوب و پر از استعداد است. مهمترین چیز در حال حاضر این است که بتوانیم فرهنگ درستی را برای پیشبرد فصل ایجاد کنیم.»

2051972

این مربی ایتالیایی در ادامه فلسفه‌ی خود و انتظارات هواداران چلسی از تیمش را توضیح داد: «ما سعی می‌کنیم تیمی باشیم که هم در زمان مالکیت توپ و هم بدون توپ، تهاجمی عمل کند. همچنین باید این ارتباط بین هواداران و باشگاه را به خصوص در بازی‌های خانگی ایجاد کنیم.»

او با اشاره به لزوم همراهی هواداران گفت: «فقط به روند کار اعتماد کنید، به ایده‌ها اعتماد کنید، پشت تیم باشید. مطمئناً از این مسیر لذت خواهیم برد. همانطور که برای هر باشگاه و هر مربی، این مسیر آسان نخواهد بود، زیرا هیچ چیز آسان نیست. اما مطمئناً از این مسیر لذت خواهیم برد.»

مارِسکا در دوران بازی خود با پیراهن تیم‌های یوونتوس، کالیاری، بولونیا، پیاچنزا، پالرمو، هلاس ورونا، فیورنتینا و سمپدوریا، در ۱۶۷ بازی سری‌آ موفق به زدن ۲۱ گل شد.

او همچنین در دوران حضور خود در سویا اسپانیا، یک اسکودتو با یوونتوس و چندین جام دیگر از جمله دو قهرمانی در جام یوفا (که اکنون لیگ اروپا نامیده می‌شود) را کسب کرد.