امشب در خانه های فوتبالدوستان ایران، به خصوص آنها که جوان استقلالی یا پرسپولیسی دارند، نگاه ها به تلویزیون است تا تیم محبوب شان را ببینند، امشب خبری از فیلم و سریال نیست؛ فوتبال، فوتبال و فقط فوتبال...

امشب، شب ویژه برای فوتبالی ها محسوب می شود، تمام بازی های لیگ ایران در هفته 27 برگزار خواهند شد و البته تماشاگران حق حضور در ورزشگاه ها را ندارند تا تمام نگاه ها به قاب تلویزیون معطوف شود.

به گزارش طرفداری، اگر فقط یک فرد در هر خانواده ای فوتبالی باشد، دیگر خبری از فیلم و سریال نیست؛ امشب جوکر، راز بقا، شب آهنگی، مهمونی، بند بازی و ... تعطیل است و نگاه ها به یک توپ و 22 مرد درون میدان است.

در بازیهای قبلی عده ای از تماشاگران به ورزشگاه ها می رفتند و بازی های تیم های محبوب شان را از نزدیک تماشا می کردند ولی امشب چنین آپشنی وجود ندارد و فوتبالدوستان باید از خانه بازی ها را نگاه کنند.

همین موضوع اهمیت رفتار بازیکنان و سرمربیان را دو چندان می کند. دو بازی حساس امشب بین فولاد - استقلال و پرسپولیس - سپاهان در اهواز و سیرجان برگزار می شود، دیدارهایی که میلیونی ببیننده خواهند داشت.

پیش از این بارها آبروی فوتبال ایران به خاطر رفتارهای خارج از عرف رفته است، از اعتراض ها و فحاشی ها گرفته تا تهمت! امشب وقت آبروداری است و خود اهالی فوتبال برای این موضوع باید دست به کار شوند.

امشب وقت این نیست که یحیی گل محمدی از روی سکوها بدود و یقه داور را بگیرد و بعد از بازی هم به او تهمت بزند، فرهاد هم نمی تواند هنگام بازی تیمش به یک باره به میدان بیاید تا با فریاد به تصمیم داور اعترض کند.

بحث محرم جداست، او سرمربی آرامی است که وقتی تیمش از داوری ضرر هم می کند ترجیح می دهد سکوت کند ولی جواد نکونام هم دقیقا باید مواظب رفتار نیمکتش باشد، نیمکتی که به شدت شلوغ است و هر لحظه ممکن است با حرف یا رفتاری باعث بی آبرویی فوتبال شود.

در یک سو جنگ دو سرمربی ای است که آینده استقلال هستند، فرهاد مجیدی که در آستانه قهرمانی با این تیم قرار گرفته و جواد نکونام هم که با عملکرد خوبش طی سال های اخیر به نیمکت آبی ها فکر می کند.

آن سو هم جدال جذابی بین دو سرمربی جوان است که یکی با فرهنگ فوق العاده ای که وارد فوتبال کرده به یاد آورده می شود و دیگری تا قبل از امسال که با پرسپولیس به قهرمانی لیگ و نایب قهرمانی آسیا رسیده بود، نزدیک ترین مربی ایران برای حضور روی نیمکت تیم ملی بود.

امشب از کودک گرفته تا بزرگسال، از استقلال تا پرسپولیسی، همه و همه پای گیرنده ها نشسته اند تا بازی ها را ببینند؛ آقایان امشب وقت آبروداری است، لطفا، لطفا و بازهم لطفا کمی محترم تر!