به گزارش "ورزش سه"، سرانجام بعد از مذاکرات با گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی، تکلیف خط دروازه پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم مشخص شد و الکسیس گندوز الجزایری به جمع شاگردان گاریدو اضافه شد.

گندوز تبدیل به هفتمین دروازه‌بان خارجی پرسپولیس شده و امیدوار به پاک کردن خاطرات نه چندان خوش هواداران این تیم از اکثر گلرهای خارجی پیشین این تیم است. چکیده‌ای از عملکرد شش گلر قبلی را در ادامه می‌خوانید:

ساشا ایلیچ
گلر مقدونیه‌ای پرسپولیس در لیگ سوم را می‌توان یکی از بدشانس‌ترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ایران دانست چرا که شوت‌هایی روانه دروازه او می‌شد که شاید اگر دو نفر هم در چهارچوب قرار داشتند نمی‌توانستند مانع از باز شدن دروازه شوند.

ایلیچ ۱۹۳ سانتی‌متری به مدت یک فصل در پرسپولیس حضور داشت و در ۲۶ بازی وظیفه حراست از دروازه سرخپوشان را عهده‌دار بود.

2063473

یان نیکولوفسکی
دومین گلر خارجی تاریخ پرسپولیس نیز مقدونیه‌ای بود. دروازه‌بانی که پیش از آغاز لیگ پنجم به این تیم اضافه شد اما حتی یک بار نیز برای پرسپولیس به میدان نرفت و در پایان فصل از این تیم جدا شد.

آسمیر آودوکیچ 
دروازه‌بان ملی پوش بوسنیایی که در جام جهانی ۲۰۱۴ روی نیمکت تیم ملی کشورش مقابل ایران نیز حضور داشت، سومین گلر خارجی پرسپولیس بود. گلر با کیفیتی که به علت قانون ممنوعیت استفاده از دروازه‌بان خارجی در فصل یازدهم لیگ برتر، تنها در بازی‌های آسیایی پرسپولیس به میدان رفت و در نهایت با حذف پرسپولیس از این تیم جدا شد.

با وجود تلاش مدیران پرسپولیس برای لغو قانون استفاده از گلر‌ خارجی در بازی‌های داخلی، آودوکیچ از پرسپولیس جدا شد و جای خود را به نیلسون جونیور برزیلی داد.

2063475

نیلسون جونیور 
گلر برزیلی نه چندان بلند قامت که از لیگ پرتغال راهی پرسپولیس شد، با عملکرد خوبش در لیگ دوازدهم از محبوبیت بالایی بین هواداران این تیم برخوردار شده بود. نیلسون در فصل سیزدهم نیز زیر نظر دایی در جمع قرمزها عملکرد خوبی داشت و نهایتا در نیم فصل لیگ چهاردهم برای همیشه ایران را ترک کرد.

2063476

الکساندر لوبانوف 
پنجمین گلر خارجی پرسپولیس در نیم فصل لیگ پانزدهم از تیم ملی ازبکستان آمد. بازیکن با تجربه‌ای که نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت در پرسپولیس بدرخشد و تنها نیم فصل در پرسپولیس حضور داشت. لوبانوف تنها در ۸ بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و موفق به ثبت ۴ کلین‌شیت شد.

2063477

بوژیدار رادوشوویچ
با وجود آنکه چندان به میدان نمی‌رفت و اکثرا نیمکت‌نشین بود اما این گلر کروات تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خارجی‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس شده بود.

دروازه‌بان ۱۸۸ سانتی‌متری که با برانکو پیش از فصل شانزدهم به پرسپولیس اضافه شد و تا پایان نیم فصل نخست لیگ بیستم نیز در جمع قرمزها باقی ماند. رادو در این چهار فصل و نیم حضور در پرسپولیس ابتدا ذخیره بیرانوند بود و سپس به عنوان جانشین حامد لک روی نیمکت سرخپوشان می‌نشست. رادو همچنین در ۴۳ بازی برای پرسپولیس به میدان رفت.

2063481