به گزارش "ورزش سه"، اولین نشانه از آغاز روز جدید در واقع ماشینی بود که در ساعت 10:54 صبح به باشگاه اورتون رسید.

داخل این ماشین دونی فن دبیک حضور داشت که به همراه استل برگکمپ، نامزدش، برای امضای قرارداد و انجام تست‌های پزشکی به این باشگاه آمده بود.

این روز آخر نقل و انتقالات بود که همیشه روز شلوغی در اورتون به حساب می‌آمد. هرچند با احترام به فن دبیک، مهم‌ترین خرید کسی بود که پس از او به این باشگاه آمد. این افتخار نصیب مردی شد که در ساعت 11:40 دقیقه صبح وارد ساختمان اورتون شد.

او فرانک لمپارد بود که آماده است تا وظیفه کمک به غولی زمین خورده برای بازگشت دوباره به میادین را به دوش بگیرد. این مربی به همراه کریس جونز و جو ادواردز، دو نفر از دستیارانش، به این باشگاه آمد.

او فرصت بیشتری داشت، چرا که تمرین تیم اول تا ساعت سه بعدازظهر آغاز نمی‌شد و او با افراد حاضر در باشگاه معاشرت کرد و با بازیکنان جوانانی که حالا جسارت رویاپردازی دارند دیدار کرد.

 

 

شاید این رفتار عادی و معمولی باشد اما اهمیت زیادی داشت. اورتون در سال‌های اخیر روحش را از دست داده؛ این در حالی است که تا پیش از این باشگاهی قدرتمند بوده که زندگی در آن جریان داشته و ارتباطات زیادی هم وجود داشته است اما تغییرات مداوم در کادر فنی و خط مشی در نظر گرفته شده برای سرمربیان این جو را از بین برد.

همین موضوع باعث شده که سوال‌ها و تردیدهایی درباره تیمی مطرح شود که حالا در اختیار لمپارد قرار گرفته است. بسیاری مدعی هستند که بسیاری از این بازیکنان بدون این که اهمیتی برای این که چه فردی هستند یا به چه تیمی می‌پیوندند قائل باشند به این باشگاه آمده‌اند و این موضوع از نظر لمپارد هم پنهان نمانده است.

لمپارد گفت:« این بازیکنان باید همان اشتیاقی را نشان دهند که هر هواداری به بازی نشان می‌دهد. این اولین پیام من به بازیکنان است. ما باید همه کارها را در کنار هم انجام دهیم. اینطور مسائل متقابل هستند. ما سعی می‌کنیم کارمان را انجام دهیم و من می‌دانم که هوداران از ما حمایت خواهند کرد.»

 

 

پس از اخراح رافا بنیتس، صحبت‌های بسیاری در این باره مطرح شده که باید شوکی جدی به اورتون وارد شود تا زندگی بار دیگر در این تیم جریان پیدا کند و لمپارد آماده است تا این کار را انجامدهد.

او برای این روزهای آرامی در پیش داشته باشد به شمال نیامده و اولین اقداماتش در بازار نقل و انتقالات نشان می‌دهد که او هراسی از این چالش ندارد.

فن دبیک اولویت او برای خرید بود و لمپارد اکثر روزهای هفته را مشغول مذاکره با بیل کنرایت، مدیر اورتون، درباره ویژگی‌های این ملی‌پوش هلندی بود و توضیح این بود که چرا شرایط برای او در منچستریونایتد تا این حد دشوار شده است.

 

 

اما شگفتی بزرگتر تلاش برای جذب دله الی بود که روزهای سختی را در دو سال اخیر سپری کرده و به نظر می‌رسید که خاطرات درخشش او و گلزنی‌اش در مرحله یک چهارم نهایی کم کم از حافظه‌ها پاک شده است.

اورتون مذاکرات جدی با تاتنهام را انجام داد و الی که مدنظر نیوکاسل هم بود در نهایت شمال لندن را ترک کرد و در شرایطی به اورتون پیوست که اگر 20 بازی برای این تیم انجام دهد 10 میلیون پوند به تاتنهام خواهد رسید.

الی در شرایط حساسی قرار دارد و اگر نتواند توانایی‌هایش را در این فصل ثابت کند، شانس این که بار دیگر بتواند در باشگاهی بزرگ به میدان برود بسیار کم است. بازیکنی با کیفیت او باید در قلب برنامه‌های تیم ملی انگلیس برای جام جهانی آینده باشد اما حالا هیچ جایی در این سطح ندارد.

اگر کسی بتواند بهترین بازی را از این دو بازیکن بگیرد، لمپارد است که خودش بارها هنر گلزنی از میانه زمین را به نمایش گذاشته است. دستاوردهای او با این بازیکن و این استانداردها می‌تواند به شکل قابل توجهی برای آنها الهام‌بخش باشد.

این مربی گفت:« من مدام از کلمات اشتیاق و جنگیدن استفاده می‌کنم و فکر می‌کنم این دو کلمه ارتباط زیادی با اورتون دارند. این شاید راهی است که من از طریق آن سعی کردم زندگی حرفه‌ای خودم به عنوان یک بازیکن را شکل دهم. می‌دانستم که باید به سختی کار کنم تا بهترین باشم و شاید موفق شدم. سرمربیگری من هم به همان شکل است و می‌خواهم چنین ویژگی‌هایی را در تیمم ببینم.»

 

 

لمپارد در ادامه اضافه کرد:« می‌خواهم تیمی را ببینم که در مالکیت توپ اعتماد به نفس دارد، می‌تواند بازی‌ها را با همین ویژگی کنترل کند اما در عین حال در حمله هیجان انگیز است. از سوی دیگر وقتی توپ را در اختیار نداریم باید با قدرت برای به دست آوردنش تلاش کنیم. خیلی زود تلاشم را می‌کنم تا اطمینان حاصل کنم که اورتون به همین شکل خواهد بود.»

فرهاد مشیری هم در این باره گفت:« من سیستم موردنظر برای حمایت از او را فراهم می‌کنم. شاید من و هواداران در کنار هم باید صبورتر باشیم. من هم عجول هستم. ما باید پشت سرمربی باشیم. بنابراین بیاید پشت تیم متحد شویم و شروع به صعود در جدول کنیم. آینده ما روشن است. ما فقط نیاز به اتحاد داریم.»

مشیری باید کلماتش را بار دیگر بخواند. این تنها راهی است که دوران جدید به درستی و خوبی آغاز خواهد شد.