به گزارش "ورزش سه"، دراگان اسکوچیچ که در هفته اخیر‌ تیم خود را برای بازی حساس با پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر آماده کرده است، امروز در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با پرسپولیس حاضر شد و در خصوص این مسابقه و همچنین شرایط تراکتور صحبت کرد.

او در این نشست خبری از حضور در تراکتور نیز ابراز خوشحالی کرد و در خصوص قوانین نقل و انتقالاتی فوتبال ایران و تقابل ستاره‌های تراکتور با تیم سابق‌شان، پرسپولیس، صحبت کرد.

صحبت‌های اسکوچیچ را در ادامه می‌خوانید:

* صحبت‌های ابتدایی؟
به همه سلام می‌کنم. خوشحالم که اینجا در خدمت شما هستم. از اینکه به باشگاه تراکتور آمدم و مربیگری این باشگاه را عهده‌دار شدم، خیلی خوشحالم. پنج سال پیش آقای زنوزی و من صحبت کرده بودیم و مذاکراتمان از استانبول شروع شده بود و مشتاق بودم که کار خودم را در این باشگاه شروع کنم و مفتخرم که اینجا در خدمت این باشگاه بزرگ هستم. جا دارد از آقای زنوزی بابت اعتمادی که به من کردند، تشکر کنم. امیدوارم با تلاشی که می‌کنیم، بتوانیم امسال نتایج خوبی را برای تیم رقم بزنیم و همچنین نتیجه‌ای که مدنظر هواداران است، به ارمغان بیاوریم. دوست دارم که در بازی فردا هواداران کنارمان باشند و جو استادیوم را برای همه از جمله کادر و بازیکنان طوری مهیا کنند که بتوانیم با یک نتیجه خوب بازی را ترک کنیم. برای بازی فردا همه آماده و پرانگیزه هستیم و مطمئنم که همه اعضای تیم از جان و دل مایه خواهند گذاشت تا از زمین با نتیجه مطلوب بیرون بیایند. البته تیم حریف هم بسیار تیم خوب و قابل احترامی است و انتظار یک بازی خیلی خوب را دارم.

* غایبان تراکتور برای تقابل با پرسپولیس؟
تنها موردی که در خصوص مصدومیت در تیم وجود دارد، سجاد آشوری است که از ۱۵-۲۰ روز قبل با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و امیدواریم در آینده نزدیک به تمرینات تیم برگردد.

* دستورالعمل‌های نقل و انتقالاتی فوتبال ایران؟
دوست دارم درباره یکی از قانون‌هایی که فدراسیون امسال برای تیم‌ها وضع کرده صحبت کنم؛ قانونی که به تیم‌ها اجازه می‌دهد برخلاف سال‌های گذشته فقط ۱۸ نفر بزرگسال و دو نفر زیر ۲۱ سال را در لیست بگذارند و این موضوع کار را برای هر مربی سخت می‌کند و باعث می‌شود بازیکنانی که استعداد و توان زیادی دارند، خارج از لیست هر مسابقه قرار بگیرند. این موضوع هیچ کمکی به رشد و پیشرفت بازیکنان ایرانی نمی‌کند و درخواست دارم که این قانون را اصلاح کنند و تجدید نظری به عمل بیاورند.

2069055

* تقابل ستاره‌های تراکتور با تیم سابقشان و حساسیت بالای مسابقه؟
مطمئنا بازیکنان برای این بازی احساسی خواهند شد و برایشان به لحاظ احساسی بازی سنگینی می‌شود، اما مطمئنم این بازیکنان بسیار حرفه‌ای هستند و الان که اینجا هستند با تمام توان‌شان برای باشگاه تراکتور کار می‌کنند و مطمئنم همه آنها دل‌شان می‌خواهد بازی فردا را با پیروزی و سربلندی به پایان برسانند و مطمئنم که این مسائل برای یک بازیکن حرفه‌ای آنقدر تاثیرگذار نخواهد بود.

* هواداران از تراکتور انتظار قهرمانی دارند.
اول از همه باید بگویم انتظار من و انتظاری که هواداران از این تیم دارند، کاملا مشابه هست. هر دوی ما انتظار حداکثری برای نتیجه‌گیری این تیم در لیگ داریم. لیگ قرار است طولانی باشد و فصل طولانی‌ای در پیش داریم و تمرکز و رویکرد من بازی به بازی است و سعی می‌کنم بازی به بازی پیش برویم. در مجموع می‌دانم که توقع هواداران قهرمانی است و انتظار من هم چیزی کمتر از این نیست.

* شرایط عارف غلامی و جذب مهاجم خارجی؟
عارف غلامی اینجاست و در حال صحبت هستیم. احتمالا روزهای آینده به عنوان خرید رسمی معرفی می‌شود. در خصوص جذب بازیکن خارجی باید به سقف بودجه‌ای که فدراسیون در نظر گرفه اشاره کنم که دست باشگاه‌ها را برای گرفتن بازیکن خارجی باکیفیت می‌بندد و برای ما هم مشکل‌ساز است که بتوانیم بازیکن باکیفیتی را با لحاظ کردن سقف بودجه به ایران بیاوریم.

ویدئو: 350777

* احتمال استفاده از سیستم ۲-۴-۴ در بازی با پرسپولیس و ریسک استفاده از دو مهاجم؟
از آنجایی که گفتید به عنوان مربی باتجربه باید بگویم که یک مربی باتجربه هیچوقت در کنفرانس قبل از بازی به این سوال جواب نمی‌دهد که قرار است با چه سیستمی بازی کند و برنامه‌اش برای بازی چیست. قول می‌دهم که بعدا درباره این موضوع صحبت می‌کنیم که سیستیم که انتخاب می‌کنیم خوب بود و جواب داد یا خیر. به نظرم هیچ مربی‌ای نباید درباره سبک بازی‌اش قبل از بازی بدهد. فقط این را هم اضافه کنم که سیستم ۲-۴-۴ را می‌شود به ۲۰ روش مختلف در زمین پیاده کرد.

ویدئو: 350776

* تراکتور به جذب مهاجم نیاز دارد؟
تیم ما به اندازه کافی مهاجم خوب و آماده دارد، اما این موضوع هم قابل کتمان نیست که در تلاش برای جذب مهاجم باکیفیت دیگری هستیم. ببینیم اوضاع چطور پیش می‌رود.

* تلاش‌های پرسپولیس برای استخدام شما و دلایل رد این پیشنهاد؟
همان‌طور که گفتم، پرسپولیس تیم بسیار قابل احترامی است و درست می‌گویید، با من هم تماس گرفتند و صحبت کردند ولی به هر دلیلی که اینجا قابل عنوان نخواهد بود، از پذیرش این پیشنهاد امتناع کردم. البته همان‌طور که گفتم آقای زنوزی هم قبل از اینکه من سکاندار تیم ملی باشم درباره مربیگری تراکتور با من صحبت کرده بودند و این مذاکره هم به چندین سال قبل برمی‌گردد و ایشان تلاش بسیار زیادی کردند که من به ایران برگردم و در تراکتور باشم. همان‌طور که گفتم پرسپولیس تیم بزرگی است. من به ایران برگشتم. از زمانی که در تبریز می‌گذرانم و کاری که با تیم تراکتور انجام می‌دهم، لذت می‌برم و امیدوارم بتوانم بهترین نتایج اینجا را رقم بزنم.

* دلگیری از فدراسیون فوتبال و دلجویی تاج؟
باید بگویم که این موضوع واقعا برای من اهمیت ندارد. به کاری که در تیم ملی کردم و نتایجی که آنجا رقم زدم، افتخار می‌کنم. اینکه مابقی ماجرا چطور پیش رفت، برای من خالی از اهمیت است. اینکه چطور آن نتایج را رقم زدم، برای من جای افتخار دارد، چون من هیچ توصیه‌پذیری در تیم ملی نداشتم و از هیچ کسی و هیچ فشاری که روی من بود، تاثیری نگرفتم و تمام موضوعاتی که اتفاق افتاد و نتایجی که رقم زدم و کارنامه‌ای که از خودم به جا گذاشتم، افتخار می‌کنم. باقی این موضوع که من به جام جهانی نرفتم برایم اهمیتی ندارد. من بعد از اینکه این اتفاق افتاد، به عنوان هوادار به جام جهانی رفتم و دو بازی کرواسی را از نزدیک دیدم و اینطور نشان دادم که از این موضوع گذشت کردم. باز هم باید بگویم هم از نتایجی که در تیم ملی رقم زدم و هم از نحوه گرفتن این نتایج واقعا خوشحال و راضی‌ام و افتخار می‌کنم.

ویدئو: 350778

* شایعات در مورد رای پرونده بیرانوند و تاثیر آن روی تمرکز تیم؟
تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که من به گمانه‌زنی رسانه‌ها توجهی ندارم ک دام نمی‌خواهد پیگیرش باشم. در یک دنیای خیالی شایعاتی مطرح می‌شود که لازم نیست من‌ پیگیرش باشم. طبیعتا روی حساب شایعات و حرف و حدیث‌ها نمی‌توانم واکنشی نشان بدهم. این موضوع تاثیری روی تمرکز تیم ما بگذارد. البته که بیرانوند برای ما بازیکن مهم و باارزشی است، اما تمرکز ما روی این است که چطور بهترین تیم را روانه مسابقه کنیم، البته با بیرانوند.

* تراکتور کامل است یا نیاز به جذب بازیکن دارد؟
البته که هر تیمی نقص‌هایی دارد و جای پیشرفت دارد و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم، اما این چیزی نیست که الان بخواهم درباره آن صحبت کنم.

* پیروزی در هفته اول و امیدواری به طلسم‌شکنی در تقابل با پرسپولیس؟
بازی اول را با برد پشت سر گذاشتیم، اما این چیزی نیست که بخواهیم به آن فکر کنیم. دیگر از آن بازی گذشتیم و تمرکزمان روی بازی‌های بعدی است. همان‌طور که گفتم لیگی طولانی در پیش است و بازی‌های زیادی قرار است انجام بدهیم و باید برای همه این بازی‌ها آماده شویم. مطمئنم می‌توانیم بهترین نتایج را رقم بزنیم و برای همین به نتایجی که قبلا اتفاق افتاده و رکوردهایی که قبلا بوده توجهی ندارم.

ویدئو: 350780

* ناکامی تراکتور در بازی‌ها اخیر برابر پرسپولیس؟
همان‌طور که گفتم اینکه قبلا چه نتایجی اتفاق افتاده و چه رکوردهایی به جا مانده و تراکتور برده یا باخته برای من مهم نیست، چون تیم جدیدی آمده و ما شرایط و بازی جدیدی در پیش داریم و تمرکزمان روی شرایط جدید است. فقط امیدوارم که در بازی فردا هواداران با انرژی خوب‌شان کنار ما باشند و همه دست به دست هم بدهیم. امیدوارم استادیوم را مثل همیشه با شور و هیجان‌شان به یک دیگ جوشان تبدیل کنند و با انرژی‌ای که به ما و بازیکنان می‌دهند، ما هم بتوانیم این انرژی و محبت را به آنها برگردانیم و با همدیگر تیمی را بسازیم که موفقیت آن تا آخر فصل ادامه پیدا کند و با نتایج خوبی پیش برود. البته این موضوع هم حقیقت دارد که پرسپولیس نه تنها در سال گذشته، بلکه در سالیان گذشته و در تاریخ لیگ برتر یک تیم موفق بوده و خودش را به عنوان یکی از بهترین تیم‌ها معرفی کرده، اما این موضوعات هیچ تاثیری روی تمرکز تیم من ندارد و این بازی با شرایط جدیدی برگزار خواهد شد و ما به سوی آن پیش می‌رویم.

* شرایط محمد آقاجانپور؟
باید ببینیم که در آینده اوضاع چطور پیش می‌رود. البته می‌دانم که بازیکن زمانی که مصدوم می‌شود، تمام فکرش این است که سریع‌تر برگردد. می‌دانم چه فشاری روی بازیکنان مصدوم وارد می‌شود و امیدوترم زودتر برگردد و به تیم کمک کند، نه تنها ایشان، بلکه همه بازیکنانی که در تیم مصدوم هستند. باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

* اضافه شدن بازیکنان آکادمی به تیم تراکتور؟
هدف باشگاه تراکتور در نهایت باید همین باشد که بازیکنان جوانی را از آکادمی خودش به تیم اصلی بیاورد. مطمئنم بازیکنانی که اهل این خطه باشند، به تیم این شهر هویت می‌دهند. با نناد نیکولیچ که به عنوان مدیر آکادمی آورده شده، صحبت کردم و امیدوارم که با حضور ایشان که تجربه زیادی در بازیکن‌سازی و استعدادیابی دارد، گام بزرگی برداریم و باشگاه تراکتور هم بتواند در مسیر بازیکن‌سازی قدم بردارد. مسلما اضافه شدن بازیکنان خارجی باکیفیت در کنار جوان‌هایی که بتوانند از آکادمی بیایند و به تیم کمک کنند، می‌تواند ترکیب بسیار خوبی باشد. بازیکن جوان‌تر از بازیکنان خارجی یاد بگیرند و از کیفیت‌شان بهره‌مند شوند و در نهایت همه اینها به آینده تراکتور و هدف بزرگی که در سر دارد، کمک کند.

ویدئو: 350784

* کیفیت بازیکنانی مثل امیررضا جدی و امیرعلی خرم؟
نمی‌خواهم درباره بازیکنان به صورت شخصی صحبت کنم اما نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که فدراسیون ظاهرا با قوانینی که می‌گذارد قصد دارد که استعدادیابی کند، اما باید به این اشاره کنم که صرفا در لیست قرار گرفتن یک بازیکن باعث ساختن آن بازیکن یا آینده فوتبال ایران نمی‌شود. به نظر من بهتر است که فدراسیون تمرکزش را روی مدارس فوتبال، آکادمی‌ها و نحوه و سبکی که با بازیکنان جوان و پایه کار می‌شود. اینطور می‌شود گفت یک کشور در حال بازیکن‌سازی است، نه اینکه صرفا اسم یک بازیکن زیر ۲۱ سال در لیست تیم‌ها وجود داشته باشد و هیچوقت به او بازی نرسد. می‌دانید که من مربی جوان‌گرایی هستم و هیچوقت ترسی از بازی دادن به بازیکنان جوان ندارم. اینجا هم اگر بازیکنی کیفیت خودش را نشان بدهد و خودش را به تیم تحمیل کند، هیچ مشکلی برای بازی دادن به آنها ندارم و می‌گویم بفرمایید. نکته دیگر اینکه صرفا انتخاب بازیکنان جوان تاثیرگذار نیست و در کنارش باید مربی‌های جوان و پرانگیزه که می‌خواهند در این حوزه خدمت کنند، پیدا کنیم. دهمیت این نکته کمتر از اهمیت پیدا کردن بازیکن نیست.

* هواداران تراکتور امید زیادی به برد دارند. 
دوست دارم که خدا هم حرف شما را بشنود و تقدیر همان‌طور که شما گفتید باشد.

* فردا با شال قرمز می‌آیید؟
نه، اما من را با شور و انگیزه صددرصد کنار خط می‌بینید.

ویدئو: 350783