به گزارش "ورزش سه"، با همه هیاهوها، هیجانات و نتایج دوستانه مرموز و گمراه کننده پیرامون جام جهانی فوتسال 2024، هواداران مشتاقانه منتظر دیدن فوتسالیست‌ها و تیم‌های مورد علاقه خود هستند. ما با کمک رسانه‌های مطرح فوتسال جهان ترکیب غول‌های کوچک و بزرگ را آماده کرده‌ایم. اکنون همه نگاه‌ها به ابرقدرت‌ها ‌و سوپراستارها در میعادگاه بهترین‌هاست. اگر به این ورزش علاقه دارید، شما می‌توانید همه چیز را ورق بزنید و با شناخت کامل از هیجان جنگ ستاره‌ها لذت ببرید.

*می‌خواهید ببینید کدام فوق‌ستاره‌ها در طول رویداد جام جهانی به میدان هیجان‌انگیز خواهند رفت، چشم از این متن ویژه برندارید؛

*تیم ملی فوتسال ایران

حاکم قاره کهن با گروهی از ستاره‌ها و قریحه‌ای از تکنیک ناب که شما را مات می‌کند. با رقص‌ پاهای بازیکنان ایران شما لذت می‌برید و می‌توانید یک نمایش تمام عیار را شاهد باشید. فوتسالیست‌های ایرانی معمولا از بی امکانات‌ترین و تاریک‌ترین نقاط ممکن ظهور کرده‌اند. می‌گویند آن‌ها برزیلی‌هایی هستند که در جایی دیگر و مکانی دیگر رشد می‌کنند و به شکوفایی رسیده‌اند. بهترین نتیجه ایران در جام جهانی فوتسال در سال 2016 بود که به مقام سوم دست یافتند. آنها مطمئناً رؤیاپردازی‌ می‌کنند تا در رویداد ازبکستان به آسمانی بالاتر پرواز کنند.

2078495

*مهره‌های کلیدی ایران در جام جهانی 2024

حسین طیبی
سعید احمد عباسی 
مسلم اولاد قباد 
سالار آقاپور 
سرمربی: وحید شمسایی

2078494

حسین طیبی برند ایرانی در فوتسال جهان است. ستاره‌ای که فرهنگ فوتسال ایران را در کره زمین و معتبرترین لیگ‌های دنیا به رخ کشید. طیبی یکی از ده سوپراستار آوردگاه بزرگ خواهد بود. کِیف کنید از آخرین نمایش سِر فوتسال ایران. سعید احمدعباسی یکی دیگر از چشم‌اندازهای هیجان انگیز ایران است. او با 8 گل بهترین گلزن و بازیکن جام ملت‌های آسیا 2024 لقب گرفت. از او به عنوان ببر یاد می‌کنند که برابر دروازه‌ها بی‌رحم است. مسلم اولاد قباد، مرد سال آسیا و بازیکنی که همانند قالیچه در افسانه‌های ایرانی به هر سویی به پرواز درمی‌آید و در لحظه‌ای بازیکن مقابلش را آزار می‌دهد و کنار می‌زند. می‌گویند ستاره دیگری در ایران متولد شده و پسر طلایی جهان شناخته می‌شود. بله او سالار آقاپور است که مهارت خاصی در شکار دروازه‌ها دارد. سالار پدیده‌ای از یک استعدادناب در فوتسال جهان به شمار می‌رود.

*تیم ملی فوتسال آرژانتین

در نگاه اول، آرژانتین قهرمان جهان 2016 و نایب قهرمان سال 2021 و یکی از غول‌ها و مدعیان تاج و تخت جام جهانی فوتسال 2024 ازبکستان خواهد بود. آرژانتین پس از کسب مقام دوم در کوپا آمریکا د فوتسال با شعله‌ای از مهارت که در تیم خود دارد تا بهترین تیم‌های مسابقات را به چالش بکشد و انتظار می‌رود در این رویداد بزرگ، نمایش‌های فوق العاده و جذابی را ارائه دهد. جام جهانی فوتسال تیم ملی آرژانتین 2024 توسط مدافع باتجربه پابلو تاربودا هدایت خواهد شد و این تیم علاقه دارد خداحافظی خاطره انگیزی را با این حرفه‌ای بزرگ و فراموش نشدنی انجام دهد. آلبی سلسته در دفاع مستحکم هستند و بازی هجومی بی‌رحمانه‌ای دارند. شاگردان ماتیاس لوکویکس بر روی شتاب حرکت می‌کنند و به ستاره گلزن‌شان کریستین بوروتو دل بسته‌اند که به روند چشمگیر خود ادامه دهد.

2078497

*مهره‌های کلیدی تیم ملی فوتسال آرژانتین در جام جهانی 2024

نیکو سارمینتو
کیکی واپوراکی
بوروتو
پابلو تابوردا
آنجل کلودینو 
سرمربی: ماتیاس لوکویکس

2078496

همچنین دفاع آنها مثل همیشه قوی است، نیکو سارمینتو از سنگرتوری نگهبانی می‌کند و پابلو تابوردا با تجربه در مقابل او وظایف دفاعی را انجام می‌دهد. سارمینتو دو جایزه متوالی دستکش طلایی (2016 و 2021) را در رویداد جهانی کسب کرده است. آرژانتین در حضور او یکی از قوی‌ترین دفاع‌ها را در این رویداد خواهد داشت. واپوراکی و بوروتو (برترین گلزن آرژانتین در مسابقات جام جهانی) با تمام چابکی و مهارت‌های توپ، گزینه‌های کلیدی حمله برای آلبی سلسته خواهند بود. یادمان نرود کیکی واپوراکی از فوق ستاره‌های میخکوب کننده جام جهانی است.

*تیم ملی فوتسال برزیل
پادشاه و شاهزاده‌هایش برای بازپس‌گیری تاج و تخت به ازبکستان لشکرکشی می‌کنند. با مثلثی مرگبار و ستاره‌هایی زهردار. با بازیکنانی که هر کدام با هنر گلزنی و دریبلینگ برای اهالی فوتسال جهان الهام بخش بوده‌اند. برزیل موفق ترین تیم در مسابقات جام جهانی فوتسال فیفا به شمار می‌رود و تاکنون پنج بار قهرمان رقابت‌ها شده است. سلسائو آخرین دستاورد جهانی خود را در سال 2012 به دست آورد. آیا پادشاه می‌تواند تاریخ را 12 سال بعد تکرار کنند؟ آنها مطمئناً قدرت شلیک برای رسیدن به این شاهکار را دارند. برزیل با نام‌های مطرحی به میدان نبرد هجوم می‌آورد. آن‌ها شانس نخست برای بازیافتن شکوه و جلال خود دارند و همه از رویارویی با آن‌ها هراس خواهد داشت. برزیل تنها 4 مسابقه را در ادوار گذشته شکست خورده و این نشان می‌دهد که چگونه در طول تاریخ بر این ورزش تسلط داشته است. در حالی که دو رویداد اخیر جام جهانی برای آنها چندان عالی نبوده ولی این بار می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود تا یک قهرمانی دیگر در جام جهانی فوتسال چنگ بزنند و تاج و تخت را به تصرف دربیاورند.

2078499

*مهره‌های کلیدی تیم ملی فوتسال برزیل در جام جهانی 2024

دیگو زوفو
پیتو
دایگو 
رافاسانتوس 
فرائو
لینو 
سرمربی: مارکینیوس خاویر

2078498

دیگو زوفو، ستاره باتجربه بارسلونا، برزیل را در جام جهانی فوتسال 2024 رهبری خواهد کرد. او بی‌شک یکی از بهترین‌ها در این ورزش است و بازی ماهرانه او لذتی برای تماشا کردن دارد. او حتی در 34 سالگی می‌تواند با عملکرد و تکنیک منحصربفرد درخشان خود بازی را زیر و رو کند. دایگو با لئاندرو لینو و مهم‌تر از همه پیتو بهترین پیوت با چابکی بی‌نظیر و مهارت‌های توپ شگفت انگیز که یک مثلث مرگبار می‌سازند و می‌توانند در یک چشم به هم زدن دروازه‌ها را به آتش بکشند. از دیگر ستاره‌های تیم برزیل می‌توان به سانتوس، والریو، روشا و نونس اشاره کرد. همه آنها اخیراً در کوپا آمریکا نمایش شگفت انگیزی را ارائه کردند و طرفداران برزیل امید زیادی از آنها خواهند داشت.

*تیم ملی فوتسال اسپانیا

در حالی که برزیلی‌ها خود را ارباب فوتسال می‌خوانند، اسپانیایی‌ها به آن رنگ و تاکتیک بخشیدند و فوتسال را در اروپا به شکل رویایی به نمایش درآوردند. لاروخا تاکنون در هر 9 رویداد جام جهانی حضور داشته است و در میان موفق‌ترین تیم‌های تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود. اسپانیا در سال‌های 2000 و 2004 قهرمان جهان شد اما از آن زمان دیگر شاهد این افتخار نبوده است و در فینال‌های دیگر برابر برزیل به زانو در آمد. اسپانیا که از بهترین و با کیفیت‌ترین لیگ جهان بهره می‌برد، در مسابقات مقدماتی یک جز یک مسابقه، تمامی جدال‌ها را با پیروزی پشت‌سر گذاشت. فوق ستاره‌های اسپانیایی که بسیار هم مشهور هستند، محض نمونه آدولفو فرناندز با 6 گل بهترین گلزن آنها در مقدماتی بود. او قطعا یکی از مردان تاثیرگذار آنها در جام جهانی خواهد بود. رائول کامپوس کاپیتان آنها در مرحله مقدماتی پنج گل به ثمر رساند و یکی از بهترین‌ها خوانده می‌شود. نحوه عملکرد این دو  ستاره در جام جهانی برای شانس اسپانیا در مسابقات بسیار مهم است.

2078501

*مهره‌های کلیدی تیم ملی فوتسال اسپانیا در جام جهانی 2024

لوزانو
ادوفلو 
کامپوس
دیداک پلانا 
میگل
سرمربی: فدریکو ویدال

2078500

از دیگر چهره‌های قابل توجه این تیم می‌توان به میگل ملادو، چینو، سرجیو لوزانو، بوییس و دیداک پلانا نشانه رفت. اگر آنها بتوانند بهترین خود را در این رویداد انجام دهند، قطعا ماتادورها برای کسب سومین عنوان قهرمانی در جام جهانی رقابت ترسناکی با غول‌ها خواهد داشت. سرخیو لوزانو یکی از همه‌کاره‌ترین وینگرهای اخیر است و بازی‌های معرکه‌اش به او کمک کرده تا جایگاهش را در تیم ملی اسپانیا تثبیت کند. مهارت‌ها و سرعت دفاعی او، همراه با توانایی شگفت انگیز گلزنی، لوزانو را به یکی از مشهورترین بازیکنان فوتسال جهان تبدیل کرده است.

*تیم ملی فوتسال پرتغال

مدافع عنوان قهرمانی به دنبال یک طعم باشکوه دیگر در جام جهانی خواهد بود و فوتسال جهان مشتاقانه در انتظار توانایی و پتانسیل آن‌ها در دوران پسا ریکاردینیو افسانه‌ای است که چه نمایشی را در سینمای ستاره‌های جهان در ازبکستان خواهند داشت. پرتغال یکی از ابرقدرت‌ها در فوتسال جهان است و از ستاره‌هایی برخوردار است که چشم‌ها را گرد می‌کنند. آن‌ها در آوردگاه جهانی برگ برنده‌های زیادی دارند و همگی در مسابقات باشگاهی و ملی نیز عملکرد ستودنی داشته‌اند. پانی وارلا و زیکی تی به ترتیب با 7 و 6 گل بهترین گلزنان پرتغال در مقدماتی بوده‌اند. آیا آنها می‌توانند جادو را در جام جهانی تولید کنند؟ هواداران پرتغال به شدت امیدوار هستند.

2078503

*مهره‌های کلیدی تیم ملی فوتسال پرتغال در جام جهانی 2027:

آندره کوئیلو
پانی وارلا
زیکی تی
ژائو ماتوس
سرمربی: خورخه براز

2078502

علاوه بر زیکی ته و پانی وارلا برنده توپ نقره و کفش نقره جام جهانی فوتسال 2021، پرتغال به آندره کوئیلو، ژائو ماتوس و پائولتا متکی خواهد بود. همه آنها مهارت‌های شگفت‌انگیزی دارند و طرفداران‌شان که در این رویداد بزرگ به آن‌ها می‌بالند تا درخشش محض را ببینند.

پرتغال در فوتسال اروپا، قدرتی یافتند تا گرد بیایند و استعداد خود را به رخ تمامی جهانیان بکشند. آن‌ها در فوتسال، چند گام جلوتر از فوتبال پیش رفتند و مایه افتخار و توفیق برای مردم کشور بوده‌اند و افتخارات بزرگی را به ارمغان آوردند.

*تیم ملی فوتسال مراکش

شیرهای اطلس سوار بر موج موفقیت هستند و تیمی قوی دارند که وارد این رویداد بزرگ می‌شوند. آنها در آخرین جام جهانی به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. آیا این بار می‌توانند یک گام جلوتر بروند؟ قطعا، زیرا آن‌ها بهترین تیم جهان در سال 2023 بوده‌اند. مراکش پس از قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال آفریقا در سال 2024 به جام جهانی فوتسال فیفا راه یافت. در آن تورنمنت بازی‌های ستودنی زیادی را بر جای گذاشت. بسیاری از بازیکنان مراکش شکوفا شده‌اند و در میان فوق ستاره‌ها چرخ و فر می‌خورند. در طول  مسابقات مسلط نشان دادند و دوست دارند به همین منوال ادامه دهند، زیرا در صحنه بزرگ با تیم‌های بزرگ روبرو می‌شوند و قابلیت پرواز بر بام فوتسال جهان را دارند و به بال‌های جادویی تکیه می‌کنند.

2078505

*مهره‌های کلیدی تیم ملی فوتسال مراکش در جام جهانی 2024

ادریس رایس
سوفیان المسرار
سوفیان الشعراوی 
عبدالکریم انبیا 
سرمربی: هیچام دگویک

2078504

سوفیان الشعراوی با 7 گل زده در مسابقات قاره ای فنی‌ترین و آقای گل آن‌ها به شمار رفت  و همچنین سوفیان المسرار با 6 گلی که به ثمر رساند زهرآلودترین بازیکن مراکش یاد می‌شود.  این دو نفر نقش کلیدی را برای آنها در جام جهانی ایفا خواهند کرد و اگر موفق به ارائه چند بازی برتر و هنرنمایی شوند، مراکش قطعاً به ترسناک‌ترین تیم جام تبدیل می‌شود. با این حال نباید ستاره‌های دیگر را نادیده گرفت و زیر ذره‌بین حریفان رفته‌اند. ادریس الفانی و انس دهانی دیگر چهره‌های شاخص شیرهای اطلسی در جام جهانی محسوب می‌شوند که باید مراقب آن‌ها بود.

اگرچه آن‌ها یک فوق ستاره خود را در جام جهانی به علت مصدومیت از دست داده‌اند. بلال البکالی بهترین بازیکن آفریقا با آسیب دیدگی شدید مقابل ونزوئلا فرصت درخشش در ازبکستان را از کف داد و اگر این بازیکن مراکش را در جام جهانی همراهی می‌کرد، پازل آن‌ها برای قهرمانی تکمیل بود.

ابوالفضل کریم آبادی