پرسپولیس در گذشته برابر چلسی و برخی تیم های بزرگ انگلیسی بازی دوستانه انجام داده بود...

49 سال قبل تیم پرسپولیس در یک بازی دوستانه برابر چلسی انگلستان ایستاد، تیمی که شاید مثل امروز پولدار و پرستاره نبود اما به هر حال یکی از بهترین باشگاه های انگلیس بود، کشوری که 7 سال قبل قهرمان جام جهانی شده و 3 سال قبل به نیمه نهایی جام جهانی رسیده بود.

به گزارش طرفداری، در این بازی که در آخرین روزهای حرفه ای بودن پرسپولیس برگزار می شد، تیم چلسی در تهران مقابل سرخ پوشان متوقف شد.

در این بازی چلسی از سوی بالدرین در دقیقه 18 گل اول خود را زد، آنها تصور داشتند می توانند گلهای بیشتری برابر پرسپولیس به ثمر برسانند  اما این خیالی بیش نبود و پرسپولیس نه تنها توانست برابر حملات تیم بزرگ چلسی مقاومت کند که در دقیقه 90 ایرج سلیمانی گل مساوی را برابر انگلیسی ها ثبت کرد.

پرسپولیس در آن دوران با تیم های بزرگی از انگلیس رقابت کرد که برخی از مهم ترین آنها تیم های منچستریونایتد، چلسی، کریستال پالاس و... بودند، در این بازیها پرسپولیس نتایج قابل و شایسته ای برابر تیم های مورد اشاره به دست آورد و به جز کریستال پالاس که موفق شد پرسپولیس را با نتیجه ای پر گل شکست دهد، در سایر بازیها این تیم پرسپولیس بود که نتیجه ای شایسته و آبرومند را کسب کرد.

یاد ایرج سلیمانی فقید را که در این بازی گلزن تیم پرسپولیس بود را گرامی می داریم.