به گزارش "ورزش سه"، پس از اعتراض شدید پرسپولیس و مدیرعامل این باشگاه به افزایش سقف بودجه و مصاحبه تند رضا درویش علیه مهدی تاج و مسئولین فدراسیون فوتبال، روز گذشته بود که منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال ایران، از افزایش سهمیه بازیکنان خارچی پرسپولیس خبر داد.

طبق قوانینی که سازمان لیگ تصویب کرده، در صورتی که بازیکنان خارجی در کمتر از 60 درصد بازی‌های فصل قبل به میدان رفته باشند، به ازای هر بازیکن، یک سهمیه خارجی تیم‌ها برای فصل جدید می‌سوزد که به دلیل دقایق اندک حضور وحدت هنانوف و نبیل باهویی در بازی‌های پرسپولیس، دو سهمیه سرخ‌ها سوخت.

اما پس از رایزنی‌های صورت گرفته، یک سهمیه پرسپولیس بازگشت و روز گذشته نیز نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال ایران از احتمال بازگشت سهمیه دوم سرخ‌ها و یا اضافه شدن یک سهمیه خارجی به تمامی تیم‌های لیگ خبر داد.

2080174

این درحالیست که کارت بازی امیرحسین حسین‌زاده و اوستون اورونوف، دو بازیکن مهم تراکتور و پرسپولیس هم همزمان با قانون سقف قرارداد صادر شده و آنها بازیکنان زیر 25 سال و نه بزرگسال خواهند بود که این تغییر هم احتمالا ارفاقی به دو تیم معترض به تغییر قانون سقف قراردادها (پرسپولیس و تراکتور) است.

حالا این اظهارات با واکنش باشگاه استقلال همراه شده و آبی پوشان با انتشار بیانیه‌ای، به این موضوع اعتراض کرده‌اند. اطلاعیه‌ای که البته مشخص نیست تا چه میزان اثرگذار خواهد بود و البته به نظر نمی‌رسد که این شکایت خیلی جدی باشد.

در واقع پس از اینکه مدیریت پرسپولیس و افراد مرتبط با این باشگاه در روزهای گذشته به همکاری فدراسیون با استقلال و سپاهان و افزایش سقف بودجه اعتراض کردند، حالا اینطور به نظر می‌رسد که آبی‌ها نیز صرفاً تغییر قوانین جدید را بهانه کرده‌اند تا نشان دهند هیچ حمایتی از سوی فدراسیون، بهره‌ای نبرده‌اند.

2077297

استقلالی‌ها نوشته‌اند:
«بعد از رعایت نشدن قوانین جذب بازیکنان خارجی و اضافه شدن غیرقانونی سهمیه خارجی از سوی برخی تیم‌ها و زمینه‌سازی رسانه‌ای از سوی برخی جهت گسترش دامنه تخلفات، باشگاه استقلال مراتب اعتراض و شکایت خود را از این تخلف آشکار به سازمان لیگ و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارائه داد.

این موضوع که تخلف آشکار از سوی برخی تیم‌ها شمرده می‌شود، نه تنها منجر به رقابت نابرابر، بلکه منجر به احساس ایجاد فضای نابرابر بودن تیم‌ها نزد قانون می‌شود.»