به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس مهاجمین زیادی را در تابستان امسال زیر نظر گرفت و اسامی مختلفی برای حضور در جمع سرخ‌پوشان مطرح شد. البته آنها پیش‌تر، علی علیپور یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران در یک دهه گذشته را هم از پرتغال بازگردانده و درحالی‌که او مذاکراتی طولانی با استقلال داشت، به جمع خود اضافه کرده بودند.

در میان نام‌هایی که پرسپولیس در فصل تابستان زیر نظر داشت می‌توان به اسم‌های شاخصی رسید. از آرون بوپندزا، مهاجم گابنی که به راپید بخارست می‌پیوندد تا امبایه نیانگ، مهاجم سابق میلان که حضورش در ایران به دلیل درخواست‌های غیر معقولش به جایی نرسید. همچنین آیزاک ساکسس و... که هر یک به دلایل خاص خود پای قرارداد با پرسپولیس ننشستند‌. موضوعی که فشار زیادی را روی مدیران این باشگاه ایجاد کرده بود.

اما سرنوشت پرسپولیس عقد قرارداد با لوکاس ژوآئو بود. بازیکنی که با جستجوی اسمش در اینترنت تصاویر مختلفی از او در نبرد با ستاره‌های لیگ برتری در دوران حضورش در تیم شفیلد ونزدی را نشان می‌دهد.

2080416
پاهای بلند و کشیده ژوآئو برتری است که او می‌تواند نسب به مهاجمان حال حاضر لیگ ایران داشته باشد و روی زمین و هوا مهره موثری برای پرسپولیس باشد. تصاویر بازی او در شفیلد ونزدی انگلیس هواداران این تیم را شگفت‌زده می‌کند.

او یک فوتبالیست آنگولایی‌تبار است که در تیم‌های زیر ۲۰ سال، زیر ۲۱ سال، زیر ۲۳ سال پرتغال و همین‌طور تیم ملی آنگولا به میدان رفته و یقیناً کارنامه قابل اعتنایی برای حضور در لیگی مثل ایران دارد که در سال کمتر دست به خریدهای بزرگ می‌زند.

با این حال این مهاجم بلند قامت راهش را به سمت ایران کج کرده و قرار است در یکی از سخت‌ترین لیگ‌هایی که تا به حال در آن به میدان رفته خودی نشان بدهد. نکته مهم این است که ژوآئو قبل از حضور در ایران از طرف کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی کاملا توجیه شده که پای به چه مسابقاتی خواهد گذاشت.

خود گاریدو هم شاید در ابتدای حضورش در ایران انتظار لیگی ساده‌تر و مسابقاتی کم دردسرتر را داشت، اما با سوت آغاز رقابت‌های لیگ برتر و بازی مقابل ذوب آهن متوجه شد که در فوتبال ایران امتیازات به سختی تقسیم می‌شود.

دلیل مهمی که باعث خریداری این مهاجم شده، قد بلند لوکاس است. پرسپولیس برای اینکه به کارایی خط حمله خود در کنار عیسی آل‌کثیر و علی علیپور بیفزاید احتیاج به یک بازیکن خیلی قد بلند داشت و با خرید ژوآئو این هدف را دنبال می‌کند. این مهاجم با قد ۱۹۲ سانتی‌متری و پاهای کشیده و بدنی تنومند روز جمعه و درحالی‌که خبرنگاران هم حاضر بودند اولین تمرینش با پرسپولیس را پشت سر گذاشت.

2080420

لوکاس ژوآئو در اولین دقایق حضور در زمین کاظمی با رسم همیشگی بازیکنان پرسپولیس و تونل وحشت آنها روبرو شد و شاگردان گاریدو با زدن ضرباتی به بدن او، به شیوه خاص خود به او خوشامد گفتند.

لوکاس ژوآئو با استیل بدنی‌اش یادآور شیخ دیاباته، بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس است. البته دیاباته به دلیل مصدومیت‌های تکراری و کلافه‌کننده در فصل حضورش در جمع سرخ‌ها فروغ خاصی نداشت اما در استقلال یک مهاجم خارجی تراز اول با فیزیکی شبیه به ژوآئو بود که بهترین گلزن لیگ ایران شد و حالا پرسپولیس بعد از ناموفق بودن جذب دیاباته ناآماده، مهاجمی با چنین ویژگی‌هایی را به اسکواد خود اضافه کرده است.

2080419

ژوآئو بازیکنی است که لبخند از صورتش نمی‌افتد و می‌تواند با تداوم این لبخندها و چهره شادش بعد از گلزنی برای این تیم به بازیکن محبوبی برای پرسپولیس تبدیل بشود.

با حضور لوکاس ژوآئو، پرسپولیس با عیسی آل‌کثیر، علی علیپور و البته ابوالفضل بابایی شرایط خوبی در خط حمله پیدا می‌کند و البته رقابت پس از مدت‌ها در خط آتش قرمزپوشان به اوج خود خواهد رسید.