به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیران کل استان‌ها، رؤسای هیئت‌های فوتبال دارای نماینده در لیگ برتر، مدیران ورزشگاه‌های فوتبال و مدیران برخی باشگاه‌ها‌ که در لیگ برتر نماینده دارند، اظهار داشت: دکتر دنیامالی دستور دادند این جلسه بسیار خوب برگزار شود، زیرا نگاهشان اجرایی و روی برنامه‌ریزی است. ایشان درباره ورزشگاه‌ها گزارشی از ما خواستند‌.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که از AFC داشتیم، نسبت به ۲ موضوع احساس خطر می‌کردیم. ابتدا ثبت نشدن اسناد مالی برخی باشگاه‌ها‌ بود. بسیاری از آنها برای دریافت مجوز حرفه‌ای گزارش مالی حسابرس مالی و بازرس قانونی تهیه نکرده بودند و گزارش برخی از آنها نیز تایید نشده بود.

تاج در مورد عمق این مشکل اظهار داشت: AFC با شرکتی قرارداد بسته تا وضعیت حرفه‌ای شدن باشگاه‌های ما را رصد کند. شرایط بسیار بدی داشتیم. شاید خیلی از باشگاه‌های ما تایید نمی‌شدند و ممکن بود حتی لیگ ما را از سطح حرفه‌ای خارج کنند. یعنی به لیگ آماتور تبدیل شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: از سال قبل با مجموعه‌ای بحث را تنظیم کردیم و برای هر باشگاهی ترازی گذاشتیم. این موضوع سبب شد بدهی خارجی تمام باشگاه‌ها به حداقل برسد. الان باشگاهی بدهی خارجی ندارد‌. راستی‌آزمایی کردیم و بدهی خارجی و داخلی همه باشگاه‌ها دست کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ماست.

تاج عنوان کرد: از این بابت توفیق پیدا کرده و وقتی AFC وارد شد، خیلی از کارها را انجام داده بودیم.  ۷ باشگاه ما هم مجوز حرفه‌ای گرفتند که بی‌سابقه بوده است. چند باشگاه بانوان نیز مجوز حرفه‌ای‌ گرفتند و در کل اتفاقات خوبی افتاد.