به گزارش "ورزش سه"، مرتضی کرمانی مقدم، بازیکن سال‌های دور پرسپولیس، در گفتگو با اعتماد در خصوص عملکرد پرسپولیس در دیدار با الاهلی که با شکست یک بر صفر سرخ‌ها همراه بود، صحبت کرد. او که اعتقاد دارد داور باید یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌کرد، در بخشی از این مصاحبه عنوان کرد پرسپولیس همچنان به یک گلزن قهار نیاز دارد.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* بازي پرسپوليس مقابل الاهلي چطور بود؟
حيف شد، چون پرسپوليس واقعا مستحق باخت نبود و مي‌توانست برنده بازي باشد يا حداقل يك مساوي بگيرد. موقعيت‌هاي خيلي خوبي را از دست داد‌. گل زودهنگامي خورديم و تيم‌ هنوز جمع نشده بود كه آن گل را خورديم. بد موقعي آن گل‌ را خورديم و بعد اينكه حمله مي‌كرديم طبيعي بود دو، سه تا ضدحمله هم خورديم، اما اصلا مستحق باخت نبوديم.

* چرا مهاجمان فرصت‌ها را هدر مي‌دادند؟
چند بار است كه دارم مي‌گويم ما يك‌ گلزن‌ خوب مي‌خواهيم. يك مهاجم ‌آوردند، حالا نمي‌دانم‌ چقدر خوب است؛ اميدوارم بتواند به تيم كمك كند. ما گلزن مي‌خواهيم ‌البته آل كثير و عليپور هم زحمت مي‌كشند، اما گلزن قهار لازم‌ است كه انشاءالله بازيكن جديد بتواند كمك كند.

* الاهلي چطور بود؟
خب آنها در حال خرج كردن هستند. شما زمين آنها را ببينيد و زمين قلعه‌حسن‌خان ما را ببينيد! آنها دارند خرج مي‌كنند و بهترين بازيكنان را مي‌گيرند و رو به جلو مي‌روند، اما ما در حال درجا زدن هستيم. تيم،‌‌ تيم‌‌ خيلي‌ خوبي بود‌ و مهره‌هاي عالي‌ داشت. درست كه گاهي مالكيت را داشتند، اما پرسپوليس سرتر بود.

1735721

* گاريدو توانسته خودش را ثابت كند؟
او تيم را خيلي خوب چيده بود‌ و ۴-۳-۳ ارنج كرده بود.‌شجاعت خوبي داشت و اگر اينجوري باشد، مي‌تواند جواب بدهد‌. دو تا بازي اول كه نتيجه نگرفتيم طبيعي بود، تازه آمده بود و تا بخواهد جا بيفتد. من فكر مي‌كنم او شجاع است و از اين بازي لذت بردم.

* قبول داريد با درخشش گندوز جاي خالي بيرانوند هم حس نشد؟
جاي خالي بيرانوند اصلا حس نشد. اين گلر خيلي خوب و باتجربه است و عالي كار مي‌كند. او الان بهتر از بيرانوند هم كار مي‌كند. بيرانوند پارسال چه در تيم ملي و چه پرسپوليس اصلا خوب نبود و گل‌هاي بدي خورد. به نظرم گندوز عالي است.

* به لحاظ تاكتيكي عملكرد بازيكنان چطور بود؟
دفاع چپ و راست ما فوق‌العاده است. خيلي خوب اضافه مي‌شوند و خيلي خوب دفاع مي‌كنند. الان اين دو تا بهترين‌هاي ايران هستند. بقيه هم عالي بودند و تعويضي‌هايمان هم خوب بود. در اين چند‌ساله پرسپوليس را با اين قدرت نديده بودم. اگر همين تيم دست بنده‌خدا يحيي بود قهرمان آسيا هم شده بود! اين تيم خيلي خوب و گردن‌كلفت است و دست مربي باز است.

* هواداران در فضاي مجازي نسبت به عملكرد فرشاد احمدزاده‌ ناراضي بودند.
بازي است ديگر. يك بازي خوب است و يك بازي ممكن است بد باشد. فرشاد بازيكن با‌تجربه و خوبي است و فكر مي‌كنم بتواند به تيم كمك كند.

* يادتان هست سال ۶۸ در بازي برگشت با شاهين اهواز هرچي توپ مي‌زديد فقط يكي از آنها گل شد، شبيه به اورونوف كه همه‌ كار كرد، اما نتوانست دروازه الاهلي را باز كند. 
بله، يادم‌هست. آن بازي را بايد ‌دو بر هيچ مي‌برديم، اما فقط يك گل زدم و هرچي مي‌زدم توي گل نمي‌رفت. اورونوف خيلي بازيكن خوبي است و از ديدن بازي او لذت بردم. قبلش هم خوب بود، او يك بازيكن با‌ تكنيك و با كيفيت بالاست و باهوش و با قدرت بدني خوب و يك بازيكن كامل است كه اگر سال ديگر در رده بالاتري بازي كرد، نبايد تعجب كنيم.

* درباره عملكرد داوري چه نظري داريد؟
فكر مي‌كنم‌ مي‌توانست پنالتي را بگيرد، اما ‌روي پاي بازيكن دقت كردند. قشنگ بالاي تنه را زد و صددرصد پنالتي بود و اگر پنالتي مي‌گرفت و گل مي‌شد خيلي چيزها عوض مي‌شد.

* پرسپوليس شانس صعود دارد؟
با اين بازي كه انجام داد براي ساير تيم‌ها خط و نشان كشيد. با اينكه گروه‌مان خيلي سخت است، اما اميدوار شدم.