به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر در حالی روز چهارشنبه در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار می‌شود که کمیته داوران فدراسیون فوتبال در فاصله 48 ساعت مانده به این بازی، داوران آن را مشخص کرد.

بنابر اعلام کمیته داوران، بیژن حیدری قضاوت دیدار حساس استقلال و پرسپولیس را برعهده دارد و برای سومین بار تجربه قضاوت در دربی را به دست می‌آورد.

بیژن حیدری که در دربی‌های 86 و 92 قضاوت کرده بود، پس از 11 مسابقه غیبت در شهرآورد، دوباره این شانس را به دست آورده و قرار است روز چهارشنبه در اراک بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس را سوت بزند.

2025957

این داور با تجربه فوتبال ایران در فصل جدید لیگ برتر در هفته اول بازی «پرسپولیس- ذوب‌آهن» را در اراک قضاوت کرد که حالا دوباره باید برای سرخپوشان در همین شهر داوری کند و این بار نفر اول تصمیم گیرنده در دربی است و البته پس از آن هم در هفته سوم مسابقه «خیبر خرم‌آباد- ذوب‌آهن» را قضاوت کرد.

بیژن حیدری علاوه بر این دو قضاوت در فصل جدید لیگ برتر، در هفته چهارم هم دوباره در اراک حضور یافت و داور وی‌ای‌آر در مسابقه تیم‌های آلومینیوم و هوادار بود و در هفته پنجم نیز همین وظیفه را در بازی تیم‌های خیبر خرم‌آباد و تراکتور برعهده داشت.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال به جمع‌بندی نهایی برای انتخاب از بین دکتر بیژن یا موعود بنیادی‌فر رسیده بود که در نهایت انتخاب خود را انجام داد و سوت دربی 104 را به دست داور همدانی فوتبال ایران سپرد.

علیرضا ایلدروم و علیرضا مرادی دو کمک‌داور بازی استقلال و پرسپولیس هستند که بیژن حیدری را در قضاوت دربی همراهی می‌کنند.

پیام حیدری، برادر دکتر بیژن که تجربه دو قضاوت در دربی را دارد و سید وحید کاظمی که آخرین دربی را سوت زده، داوران وی‌ای‌آر در مسابقه آینده استقلال و پرسپولیس هستند.

حسن اکرمی، داور 40 ساله هم که بیشتر به‌عنوان داور وسط دیده شده و هنوز تجربه قضاوت در دربی را نداشته، داور چهارم در مسابقه استقلال و پرسپولیس است.

همچنین اسماعیل صفیری، ناظر داوری مسابقه دربی 104 خواهد بود و امیرعلی داوودزاده نیز نماینده فدراسیون فوتبال در این مسابقه است.