به گزارش "ورزش سه"، در فاصله کمتر از 43 ساعت تا برگزاری شهرآورد پایتخت، دو تیم وارد چالش بیانیه‌نویسی و کری‌خوانی برای یکدیگر شده‌اند. موضوعی که احتمالا قبل از آغاز مسابقه و حتی پس از آن نیز ادامه خواهد داشت و شاهد انتشار اطلاعیه‌هایی از سوی دو باشگاه باشیم.

امروز بود که باشگاه پرسپولیس در خبری از روند طولانی شکست‌ناپذیری این تیم در دربی تهران نوشت. این تیم در گزارشی از 2400 روز شکست‌ناپذیری در تقابل با استقلال نوشته و آورده بود: سرخپوشان در ۱۶ دربی گذشته خود در جریان وقت‌های بازی متحمل شکست نشده‌اند و بازی‌ها با معیار نتیجه جریان مسابقه، با تساوی یا پیروزی برای پرسپولیس به پایان رسیده است.

در ادامه نیز آمده بود: آخرین بازی که استقلال در جریان بازی، دربی را به سود خود پایان داد به بیش از ۶ سال و نیم قبل و دهم اسفند سال ۱۳۹۶ بازمی‌گردد. روزی که باید یک پنالتی برای پرسپولیس اعلام می‌شد. پرسپولیس از آن روز تا مسابقه روز چهارشنبه، دو هزار و ۴۰۰ روز است که در جریان وقت‌های بازی، متحمل شکست نشده است.

این موضوع با واکنش استقلالی‌ها همراه شده و آنها اعتقاد دارند که دو پیروزی در ضربات پنالتی جام حذفی، برای سرخپوشان شکست محسوب می‌شود و در ادامه نیز به اشتباهات داوری علیه خود در دربی تهران اشاره کرده‌اند.

2085484

در متن این بیانیه آمده است:

امروز باشگاه پرسپولیس در گزارشی عجیب مدعی شد که آن‌ها ۲۴۰۰ روز است که در دربی پایتخت شکست نخورده‌اند و در ادامه این گزارش عجیب، این باشگاه مدعی شده که حتی در آخرین دربی که به زعم آن‌ها، این تیم شکست خورده، داور یک پنالتی این تیم را نگرفته است!

در همین رابطه ذکر چند مورد خالی از لطف نیست:

اول، اینکه واکنش باشگاه استقلال به این گزارش عجیب و غیرواقعی صرفا جهت جلوگیری از جعل تاریخ است وگرنه بیان این سطح از مطالب در رسانه رسمی دو باشگاه از شان حداقل باشگاه استقلال دور است و این گونه مطالب صرفا برای صفحات هواداری شاید انتشارشان توجیهی داشته باشد.

دوم، اینکه عجیب است که در گزارش نوشته شده "۲۴۰۰ روز بدون شکست پرسپولیس در دربی". این ادعا زمانی درست است که دو تیم هرروز باهم در این سال‌ها بازی کرده باشند.

سوم اینکه نویسنده گزارش ظاهرا فراموش کرده که استقلال در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در جام حذفی موفق به حذف تیم مورد علاقه‌اش شده است. آیا می‌شود یک تیم بدون اینکه شکست بخورد از جام حذفی کنار برود؟

چهارم، اینکه ادعای این موضوع که در آن دربی پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشده اگر مستند باشد (که بعید است)، آیا نویسنده این گزارش و مدیرانش شهامت دارند که از اشتباهات بزرگ داوری علیه استقلال در دربی‌های این سال‌ها بنویسند که در نتیجه نهایی دربی‌ها اثرگذار بوده است؟

پنجم و در نهایت اینکه، اگر باشگاه پرسپولیس جهت دادن روحیه به تیم و هوادارانش چنین گزارش پر غلطی را منتشر کرده که هیچ، ولی اگر نیتشان جعل و تاریخ‌سازی است، باید به آن‌ها یادآور شد که تاریخ استقلال روشن است و برخلاف برخی باشگاه‌ها نیازی به جعل ندارد چرا که تاریخ مثل قرارداد با یک بازیکن یا تست‌های پزشکی قابل جعل نیست و به امید خدا و با تلاش بازیکنان و کادر فنی و با حمایت هواداران، این استقلال است که روز چهارشنبه کام هواداران خود را شیرین خواهد کرد.