یحیی گل محمدی همانی است که سال ها قبل می شناختیم، بدون کوچکترین تغییر در روند تصمیماتش...

بیایید باور کنید یحیی گل محمدی هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش طرفداری، همواره می گویند شکست برای آن هایی است که از تجارب تلخ گذشته نتیجه نمی گیرند و بی تردید یکی از عوامل شکست پرسپولیس در این فصل همین است. این که یحیی گل محمدی از تجارب قبلی اش نتیجه نگرفت و رو به نفراتی آورد که پیش از این آزمون خود را پس داده بودند و چقدر زود آن ها را فراموش کردیم.

یحیی عوض نمی شود. او همانی است که بیش از یک دهه قبل و هنگامی که چشم های مهدی مهدوی کیا یکی از ستاره های انکار ناشدنی پرسپولیس و فوتبال ملی ایران در برنامه 90 پر از اشک شده بود، روی خط برنامه 90 آمد و با صدایی لرزان از مهدوی کیا و همه آن هایی که باعث رنجشان شده عذر خواهی کرد و تاکید داشت از خودش گذشته که چنین تصمیمی گرفته چون به موفقیت پرسپولیس فکر می کرده است.

حالا این چهره پس از یک دهه حضور روی نیمکت های داغ تیم های مختلف باز هم همان جملات را تکرار می کند. باز هم صدایش را می لرزاند، از همه عذرخواهی می کند و باز هم سعی می کند با قربانی نشان دادن خود تاکید کند به پرسپولیس بیش از چیزهای دیگر می اندیشد.

او در حالی که طی دو فصل اخیر بیش از هر سرمربی در تاریخ تیم استعفا کرده، در حالی که همگان منتظر جدایی اش بودند، استعفا نکرد و مدعی شد همه چیز را به باشگاه سپرده است و باشگاه باید تصمیم بگیرد. مردی که تا همین جای کار به عنوان سرمربی از تمام بازیکنان و دستیارانش دریافتی بیشتری داشته در ادامه مدعی شد هرگز از پرسپولیس غرامت نخواسته و در صورت جدایی از پرسپولیس هم از باشگاه شکایت نخواهد  کرد. چیزی که در حال حاضر قابل اثبات نیست و مرور زمان مشخص می کند این است که ادعایش درست خواهد بود یا نه.

اما همین قدر می دانیم یحیایی که در نیم فصل لیگ نوردهم تیم کالدرون و برانکو را تحویل گرفت و در همان فصل و لیگ بیستم قهرمان شد، با یحیایی که این روزها می بینیم تفاوت های زیادی کرده و این یحیی همانی است که سال ها قبل می شناختیم. به وقت ناکامی، همان زمانی که مقابل سپاهان در تهران شکست خورد و با چهره ای چون مهدوی کیا چنین برخوردی داشت...