به گزارش "ورزش سه"، اگرچه دوران مربیگری رونالد کومان در بارسلونا چندان شیرین نبود و او بارها مورد اعتراض هواداران این تیم قرار گرفت، اما بی تردید کومان یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان تاریخ بارسلونا محسوب می شود. حالا رونالد کومان در مصاحبه ای مدعی شد در اواخر دهه 80 میلادی مورد توجه تیم های بزرگی چون رئال مادرید، یوونتوس و میلان قرار داشت، اما تماس یوهان کرویف فقید باعث انتقال او به بارسلونا شده است.

رونالد کومان گفت: "وقتی جوان تر بودم لئو بینهاکر، سرمربی وقت رئال مادرید چندین بار در مورد پیوستن به این باشگاه با من وارد مذاکره شد و البته در آن مقطع تیم های ایتالیا مانند یوونتوس و میلان نیز با من صحبت کرده بودند. در واقع من در آستانه انتقال به سری آ قرار داشتم، اما تماس یوهان کرویف با من همه چیز را تغییر داد و تصمیم من عوض شد. 

در آن مقطع کرویف به من تاکید کرد شاید در لیگ ایتالیا از تیم های این کشور دستمزد بیشتری دریافت کرده و پولدارتر بشوی، اما در باشگاه بارسلونا قطعا چیزهای بیشتری یاد خواهی گرفت و به همین دلیل بود که من تصمیم گرفتم به پیشنهاد کاتالان ها پاسخ مثبت بدهم. البته در آن سال ها پیوند فوق العاده ای میان بازیکنان هلندی و باشگاه بارسلونا نیز برقرار بود. من رینوس میشل، یوهان نیسکنس و خود یوهان کرویف را در پیراهن بارسلونا در ذهن داشتم و این ترکیب فوق العاده ای از نظر من بود."