ابوالفضل فراهانی در حالی به عنوان مدیرعامل باشگاه سایپا سرگرم فعالیت است که طبق قانون حضور او در این باشگاه غیر قانونی است!

به نظر می رسد وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) از اوضاع و احوال باشگاه سایپا که زیر مجموعه این وزارتخانه محسوب می شود، بی خبر است چرا که مدیرعامل فعلی باشگاه سایپا به شکل غیر قانونی در این باشگاه فعالیت می کند. 

به گزارش طرفداری، با لغو ماده 117 قانون خدمات کشوری، سایپا ناچار است مدیرعامل باشگاه خود را تغییر بدهد.

با توجه به لغو ماده ١١٧ قانون خدمات كشوری در خصوص ماموريت كاركنان دولت با توجه به اينكه شركت سايپا ماهیت غیر دولتی دارد، مديرعاملی ابوالفضل فراهانی در باشگاه سایپا غير ممكن و غير قانونی خواهد بود.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری این است که حکم مقرر در ماده ۸ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری (موضوع تصویب نامه شماره ۲۰۴۶۱/۴۴۲۹۵- ۳۱/۱/۱۳۸۹ هیات وزیران) در خصوص ماموریت کارمندان رسمی یا پیمانی دستگاه‌های اجرایی مستنثی شده در ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز ماموریت اعضای هیات علمی رسمی یا پیمانی به دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مذکور، ابطال شده است.

با این حساب حضور ابوالفضل فراهانی كه هيات علمی دانشگاه است، به عنوان مديرعامل باشگاه سايپا عملا خلاف مقررات بوده و امكان ثبت در ثبت شركتها نخواهد داشت و هرگونه پرداخت حقوق و مزايا به نامبرده غير قانونی است.