به گزارش "ورزش سه"، داوود سیدعباسی چهره ویژه هفته بیست و نهم بود که تیمش برای سقوط نکردن به معجزه و پیروزی مقابل پرسپولیس در این هفته نیاز داشت. شهرخودرو شکست خورد تا پرونده تیم‌های سقوط کرده به لیگ یک امسال هم بسته شود اما فریادهای سیدعباسی از کنار خط زمین آزادی به کنفرانس و میکسدزون کشیده شد و حالا با گذشت یک روز از این اتفاق نشانه‌هایی از آرام شدن در این سرمربی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش سه دیده نمی‌شد.

مصاحبه داوود سیدعباسی را در این صفحه می‌خوانید:

*برای سقوط نکردن جنگیدید و چیزی برای از دست دادن نداشتید.
سیدعباسی: از روزی که ما آمدیم چیزی برای از دست دادن نداشتیم، شرایط تیم به‌صورتی بود و اختلاف امتیازی به‌حدی زیاد بود که چیزی برای از دست دادن نداشتیم و دیروز هم یکی از آن روزها بود. بچه‌های ما تمام تلاش‌شان را کردند؛ پرسپولیس تیم بسیار خوب و قابل احترامی است. قهرمان پنج دوره لیگ است و دو فینال آسیا شرکت کرده است و احتیاجی به تعریف من ندارند اما با تمام احترامی که برای پرسپولیس قائل هستم ما حداقل مستحق برد با اختلاف دو گل بودیم و باید راحت پرسپولیس را شکست می‌دادیم.

*در خصوص گل‌هایی که خوردید صحبت کنید. گل اول عجیب و غریب بود و به دلیل اشتباه دفاع و دروازه‌بان رخ داد. 
سیدعباسی: این اتفاقات در فوتبال می‌افتد و اشتباهات فردی هم جزو فوتبال است؛ آن‌ها هم نمی‌خواهند اشتباه کنند اما خیلی از اوقات روز یک بازیکن نیست. از این اتفاقات در فوتبال می‌افتد و باید حتما اشتباهی صورت بگیرد تا گل بزنید. درست است در گلی که ما زدیم هیچ اتفاقی نیفتاد و کسی نمی‌توانست در آن صحنه کاری کند، ما به این‌صورت گل می‌زنیم اما به‌راحتی گل می‌خوریم. این اشتباهات در طول فصل بسیار اتفاق افتاد و من می‌توانم حداقل ۱۰ یا ۱۲ مورد را برای شما مثال بزنم اما به هر صورت جزئی از فوتبال است.

* در این صحنه به چه چیزی اعتراض می‌کردید؟ فریاد‌های بلند شما سوژه عکاس ورزش سه شد. (عکس)
سیدعباسی: فرقی نمی‌کند! به هر چیزی که اعتراض می‌کردیم به جایی نمی‌رسید و فقط بیهوده صدای ما می‌گرفت. ما این همه صحبت کردیم و فریاد زدیم مگر کسی شنید؟ هر هفته بازی‌ها را کارشناسی می‌کردند و می‌گفتند در بازی‌ها، شهر خودرو ضرر کرد؛ مگر کسی شنید یا ترتیب اثر داد؟ داوران ارتقای درجه هم می‌گرفتند و بازی‌های مهم‌تری را سوت می‌زدند! صدای ما به کجا می‌رسید؟ اشتباه کردم داد زدم و فقط صدای من گرفت! صدای ما به جایی نرسید و مانند یک بچه سرراهی بودیم و کسی برایش مهم نبود چه اتفاقی برای شهر خودرو می‌افتد و بچه‌های ما فقط خودشان بودند.

* فکر می‌کنم در کل حمایتی از تیم‌تان نشد.
سیدعباسی: کجا از این بچه‌ها و تیم حمایت شد؟ اختلافاتی بین شهر خودرو و مسئولین استان بود که حل نشد و در حیطه وظایف من نیست که در این موضوعات دخالت کنم اما امیدوارم شهر خودرو درس عبرتی برای بقیه تیم‌های شهرستانی شود تا قدر بدانند.

* شهر خودرو مثل بقیه تیم‌های شهرستانی مثل ابومسلم، پیام و سیاه جامگان که پایین رفتند و دیگر بالا نیامدند می‌شود؟
سیدعباسی: متاسفانه مشهد در این اتفاق ید طولایی دارد. امیدوارم این اتفاق برای شهر خودرو نیفتد.

*برای فصل آینده شهر خودرو را در لیگ یک همراهی نمی‌کنید؟
قرارداد من تمام می‌شود‌. در حال حاضر به‌حدی حالم بد است و ذهنم درگیر مسائل مختلف است که اصلا به این موضوعات فکر نمی‌کنم. در حال فکر کردن به لیگ و ساختار برگزاری بازی‌ها هستم. فکر می‌کنم یک‌سری از تیم‌ها در لیگ دکور هستند و ما دکور بودیم! فقط اجازه می‌دادند یک بازی الکی برای شهر خودرو برگزار شود. رسیدگی وجود نداشت و فریاد و اعتراض ما به جایی نرسید و تلاش این بچه‌ها به نتیجه‌ای نرسید. من نمی‌دانم و نمی‌فهمم؛ فقط فکر می‌کنم لیگ ما بسیار پویا است! (با نیشخند)

*اتفاقات اول فصل در این سقوط بسیار دخیل بود.
سیدعباسی: من در هفته دوازدهم یا سیزدهم آمدم و نمی‌دانم در اول فصل چه اتفاقاتی افتاد اما همان اتفاقات باعث شد که به تیم شهر خودرو مثل یک تیم سرراهی نگاه کنند. وقتی کسانی که متولی بودند تیشه برداشتند و ریشه همدیگر را با اختلاف خودشان زدند. من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، قضاوت نمی‌کنم و طرف هیچ کسی نیستم اما زمانی که این اتفاقات افتاد باید هم با تیم شهر خودرو چنین رفتاری شود چون کسی نیست فریادرس شود و جوابگو باشد. می‌خواهند به من جوابگو باشند؟ اعتراض ما را در نطفه خفه می‌کردند. در صحنه پنالتی برای ما دو بازیکن را از نیمکت اخراج کردند. پنجمین هفته در 6 هفته اخیر بود.


با تمام احترامی که برای این تیم‌هایی که اسم می‌برم قائل هستم پنجمین اشتباه مهم بود. در زمانی که بچه‌های ما به‌شدت تلاش می‌کردند اما حق بچه‌های ما را ندادند. در بازی با هوادار در دقیقه ۲۸ باید بازیکن هوادار اخراج می‌شد اما داور به‌راحتی از این موضوع گذشت و در دقیقه ۸۲ گل آفساید خوردیم. در بازی با تراکتور در دقیقه ۴۴ باید داور بازیکن تراکتور را اخراج می‌کرد، سوت زد و به سمت بازیکن آنها رفت، دید کارت زرد دارد و سوت پایان را زد! سوت زد، خطا را گرفت و بعد سوت پایان بازی را از ترسش زد. در بازی با استقلال دقیقه ۴۶ همه گفتند باید آقای نیک‌نفس اخراج می‌شد اما به‌راحتی از آن گذشت. بازی با پیکان باید بازیکن آن تیم را در نیمه اول اخراج می‌کردند اما بازهم به‌راحتی گذشتند. در بازی با پرسپوليس هم پنالتی صددرصدی ما را نگرفتند و کمک داور بازی در آن لحظه که پنالتی را نگرفته بودند و فشار ما بالاست و تیم ما آن شرایط را دارد؛ می‌گوید داور باید به تمارض بازیکن کارت زرد می‌داد. آن صحنه پنالتی نبود؟ از بالای ران زد و داور در ۳ متری صحنه ایستاده بود اما به‌راحتی گذشتند چون جوابگو نیستند و ارتقا درجه هم می‌گیرند و بازی مهم‌تری را به آن‌ها می‌دهند تا سوت بزنند.

* با VAR این مشکلات حل می‌شود؟
سیدعباسی: آن‌ها VAR نمی‌آورند چون بسیاری از افراد به اهداف‌شان نمی‌رسند. مگر ما چه چیزی کم داریم؟ کشورمان پول ندارد؟ استادیوم‌های ما امکانات ندارند؟ آن را درست کنند. مگر نمی‌گویند فوتبال پاک؟ چرا این اتفاقات فقط برای شهرخودرو بود؟ همه‌ی تیم‌ها از داوری ضرر کردند و به هر تیمی که بگویی ۲ دی وی دی به شما می‌دهد و همه آن‌ها درست است. حال بروید ببینید کدام یک مقابل شهر خودرو بوده است؟

* یعنی اشتباه داوری به نفع شهر خودرو وجود نداشت و شما از این موضوع ناراحت هستید؟
سید عباسی: به ارواح خاک برادرم من اصلا راضی نیستم داوری اشتباه کند تا ما سود ببریم. من حق‌مان را می‌خواستم اما ندادند. بچه‌های ما با این همه مشکلات و اختلافات که الظهر من الشمس است و می‌دانید چه اتفاقاتی برای شهر خودرو افتاد زحمت زیادی کشیدند؛ حق‌شان را ندادند، خدا انشاالله جواب‌شان را بدهد. من تصورم بر این است که می‌دانستند برای آنها فریادرسی نیست و حق‌شان را ندادند. من از سال ۷۶ تا ۹۳ در لیگ کشورمان بازی کردم. اگر جوانان و امیدم را کنار بگذارید حدود ۲۷سال بازی کرده‌ام. چندسالی هم هست که مربی‌ام و دارم همه‌چیز را می‌بینم، سیاه‌ترین سال فوتبالم امسال بود. افشاگری‌ای وجود ندارد و اتفاقا همه چیز واضح است. ببینید چند بار ما را عین آب خوردن اخراج کردند.

سید عباسی در میکسدزون و مقابل میکروفون خبرنگاران منتظر پرسش آنها نشد و شروع به فریاد زدن کرد.

سرمربی شهرخودرو می‌گفت با آنها مثل "بچه سرراهی" برخورد کرده‌اند.

*شاید چون مورد حمایت استان‌تان هم نبودید این اتفاقات رخ داد.
سیدعباسی: "گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند!" همه این‌ها دست به دست هم داد که با شهر خودرو اینطور برخورد کردند. اختلاف در خودمان بود، ما کلا ۴۰ نفر بودیم و هیچکس دیگر را نداشتیم.

*ربیع خواه گفته بود با این شرایط باید زودتر از اینها سقوط می‌کردید؛ به بازیکنان‌تان حق می‌دهید؟
سیدعباسی: زمانی که من به این شهرخودرو آمدم، همه دو هفته مانده به پایان نیم فصل می‌گفتند تکلیف شهرخودرو یک‌سره است. با این حال بچه‌ها پای کار ایستادند ولی حق‌شان را ندادند. بازیکنان باید سرشان را بالا بگیرند. می‌گویند حق گرفتنی است ولی یک جایی حقت را می‌گیرند و زورت نمی‌رسد. من اینجا از همه بازیکنان‌مان که نهایت تلاش و همکاری را کردند تشکر می‌کنم. این بچه‌ها حرف‌های زیادی در سال‌های آینده برای گفتن خواهند داشت. حدود ۵۰درصد بازیکنان ما اولین سال‌شان در لیگ برتر بود؛ یک‌سری از بازیکنان هم پارسال در شهرخودرو بودند اما ۲۰درصد هم بازی نکرده بودند. در تیم پارسال شهرخودرو کنار تیم بودند و حتی ذخیره هم نبودند ولی امسال تلاش کردند. از آن روزی که من آمدم زورمان به یک‌سری مسائل نرسید و فنی نبود. من می‌خواهم از عملکرد فنی بازیکنانم دفاع کنم. ما دو بازی فنی بد داشتیم، رفت جلوی استقلال و برگشت جلوی سپاهان و در این بازی‌هایی که من بودم همه تلاش‌شان را کردند.

*در پایان باید بگویم پس از چندسال مشهد هیچ نماینده‌ای در لیگ نخواهد داشت
سیدعباسی: فکر نمی‌کنم برای کسی مهم باشد چون فریادرسی نداشتیم. امیدوارم شهرخودرو برای تیم‌های شهرستانی درس عبرت شود.