پرسپولیس که در این فصل دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه مانده ، برای تثبیت جایگاه دومی خود تلاش می کند و البته شانس زیادی برای رسیدن به این عنوان دارد. سرخ پوشان که در هفته بیست و نهم شهرخودرو را شکست دادند در هفته پایانی لیگ به مصاف فجرسپاسی خواهند رفت که سقوطش به دسته پایین تر قطعی شده و این تیم شانسی برای بقا در لیگ برتر ندارد.

با این حال دست یحیی گل محمدی برای این بازی به شدت خالی است و پرسپولیس باید بدون ۸ بازیکن خود به مصاف فجر برود. مهدی ترابی و میلاد سرلک در اردوی تیم کشورمان حضور دارند و نمی توانند پرسپولیس را در آخرین دیدار فصل همراهی کنند. ۳ بازیکن خارجی این تیم به نام شیرزد تمیروف ازبک و هنانوف و صفروف تاجیک هم به اردوی تیم های ملی شان دعوت شدند و تمرینات پرسپولیس را ترک کردند. همچنین رضا اسدی و حامد لک هم به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار مقابل شهرخودرو نمی توانند پرسپولیس را در بازی پنجشنبه همراهی کنند.

به غیر از این نفرات فرشاد فرجی هم مدت هاست با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و شرایط حضور در ترکیب پرسپولیس را ندارد. به این ترتیب کار کادرفنی پرسپولیس برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی خود در دیدار مقابل فجر بسیار سخت خواهد بود.