به گزارش "ورزش سه"، این در حالی است که کمیته فنی فدراسیون فوتبال به سرعت و با برگزاری اولین نشست سرمربی تیم ملی نوجوانان را مشخص کرد و حسین عبدی به همراه این تیم حضور دراولین تورنمنت یعنی کافا را هم تجربه کرد اما انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان کمی به درازا کشیده است. پیش بینی می شد دست کم با برگزاری مراسم قرعه کشی مقدماتی جام ملت های جوانان آسیا سرمربی تیم ملی جوانان هم انتخاب شود تا او هم همانند حسین عبدی برای تشکیل و تقویت تیمش برنامه ریزی کند.

ابراهیم قاسمپور، سخنگوی کمیته فنی در مورد این فرایند و اینکه سرمربی تیم ملی جوانان چه زمانی انتخاب می شود، گفت: ‌واقعیت این است که منتظر بودیم وضعیت هیأت رئیسه در جلسه مجمع فدراسیون مشخص شود. اکنون هم منتظریم تا آقای جباری دبیر کمیته هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری یک جلسه انجام بدهد. واقعیت این است که من هم از وضع موجود انتقاد دارم و این نابسامانی و بلاتکلیفی را نمی‌پسندم. اگر به خود من بود تا همین الان سرمربی تیم جوانان را انتخاب کرده بودم اما من فقط یک نظر و یک رأی دارم.

کمیته فنی در اولین نشست انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان با مربیانی چون امیر حسین پیروانی، صمد مرفاوی، مجید نامجو مطلق و داوود مهابادی صحبت کرد اما برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان به جمع بندی نهایی نرسید  و از کمیته جوانان خواست 5 گزینه جدید برای هدایت تیم ملی جوانان به کمیته فنی معرفی کند اما هنوز این نشست برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان برگزار نشده است.

گفتنی است  قرعه‌کشی مقدماتی جام ملت های جوانان آسیا روز سه‌شنبه 3 خردادبه صورت آنلاین و در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار شد و تیم جوانان ایران در گروه J این مسابقات با تیم‌های امارات، قرقیزستان و برونئی هم‌گروه شد. میزبانی مسابقات این گروه برعهده قرقیزستان است.