امشب (13 بهمن) نوبت به رضا نعلچگر رسید تا تیم قرن خود را انتخاب کند. مهدی حدادپور در تماس تلفنی با این پیشکسوت نظر او در خصوص تیم منتخب و برترین های قرن را جویا شد

رضا نعلچگر در پروژه برترین های قرن فوتبال و ورزش ایران شرکت کرد. نعلچگر متولد 20 مرداد 1336 است. این پیشکسوت فوتبال، بازیکن تیم ملی در مقدماتی المپیک 1980 و جلم ملت های 1980 است. در بخش باشگاهی نیز نعلچگر بازیکن تاج و استقلال از سال 55 تا 71 است. از افتخارات او با تاج می توان به قهرمانی آسیا در سال 1990 و باشگاه های تهران اشاره کرد. در بخش افتخارات مربیگری نیز او سرمربی و مربی استقلال بوده و قهرمانی با این تیم در سوپرجام تهران را در کارنامه خود دارد.

رضا نعلچگر تیم برتر خود را بدین شکل اعلام کرده است:

دروازه بان:

ناصر حجازی انتخاب من در این پست است. حجازی را انتخاب کردم چون بسیار با فکر درون دروازه می ایستاد. شاید از نظر بدنی به اندازه رشیدی و عابدزاده نبود اما سطح هوشی بالاتر ایشان باعث می شد از همه بهتر باشد.

مدافع چپ:

اصغر حاجیلو را انتخاب می کنم. جسارت و تعصب او زبانزد بوده، از دوران جوانی با او بازی های بسیاری انجام دادم و از حضورش لذت بردم. مجتبی محرمی هم در این پست عالی بود.

مدافعان میانی:

انتخاب اولم در این پست آندرانیک اسکندریان است. یک دفاع چپ عالی بود اما وقتی در تاج بازی می کرد دفاع وسط بود در آن پست بهترین شد. دیگر انتخابم در این پست سیدجلال حسینی است. تداوم بسیار بالایش مرا مجاب کرد که او را انتخاب کنم. جا دارد در این پست از دوستان عزیزم نصرالله عبداللهی و رضا رجبی هم یاد کنم.

دفاع راست:

جواد زرینچه انتخاب من در این پست است. او در فوتبال ما مهره بسیار با ارزشی بود و در سطح بسیار بالا بازی می کرد و البته باید یادی از دوست بسیار صمیمی خودم یعنی شاهین بیانی بکنم. او هم در دفاع راست فوق العاده بود. چقدر انتخاب سخت است، مهدوی کیا هم در این پست بازیکن شایسته ای بود.

هافبک دفاعی:

پرویز قلیچ خانی را انتخاب می کنم. با وجود بزرگانی چون پروین، روشن و حجازی، قلیچ خانی سرآمد نسل خودش و بعد از خودش در فوتبال ایران بود.

هافبک راست:

مجید نامجومطلق. بازیکنی باهوش و با استعداد و فوق العاده تکنیکی بود. در این منطقه می توانم از جعفر مختاری فر عزیز و علی آقا پروین هم یاد کنم.

هافبک چپ:

ایرج دانایی فرد انتخاب من در این پست است. به خاطر جسارت و اخلاق شایسته و حجب و حیا.

هافبک هجومی:

علی کریمی را انتخاب می کنم. در این منطقه از زمین علی کریمی فوق العاده بود. واقعا یک جادوگر بود، قبول دارید؟ شاهرخ بیانی، علی آقا جباری و حمید درخشان هم در این پست واقعا شایسته بودند.

مهاجمان:

انتخاب اولم در این پست علی دایی است. یک مهاجم کامل و با تعصب که جنگندگی بسیار بالا و جسارت او واقعا نمونه بود. دیگر انتخابم در این پست حسن روشن است. اگر به علی کریمی جادوگر نگفته بودم به حسن روشن می گفتم. حسن روشن بازیکنی بزرگ و قلدر بود که حریفان را به راحتی به هم می ریخت. بد نیست از حمید علیدوستی عزیز هم در این پست یاد کنم.

سه بازیک قرن:

پرویز قلیچ خانی نفر اول، حسن روشن نفر دوم و ناصر حجازی نفر سوم.

مربیان قرن:

در بخش مربی ایرانی انتخابم حسن حبیبی است. در بخش مربی خارجی نیز ولادمیر جکیچ را انتخاب می کنم.

برترین تیم قرن:

استقلال سال 70 و تیم ملی ایران در سال 1998.

داور قرن:

علیرضا فغانی.

سه ورزشکار قرن:

غلامرضا تختی نفر اول، حسن یزدانی نفر دوم و حسین رضازاده نفر سوم. در این بخش بد نیست یادی هم از هادی ساعی، حمید سوریان، محمد نصیری و عبدالله موحد کنم.