وینگر لیورپول امیدوار است باعث سربلندی هموطنانش شود. 

محمد صلاح می‌گوید مصر در مصاف روز پنجشبه با کامرون در نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱، باید به دنبال جبران ناکامی‌های پیشین خود باشد.

به گزارش طرفداری و به نقل از یورو اسپورت، مصر که از سال ۲۰۱۰ به بعد موفق به قهرمانی در این مسابقات نشده است، در سال ۲۰۱۷ در دیدار نهایی مغلوب کامرون شد و در سال ۲۰۱۹ هم در مرحله یک هشتم نهایی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. صلاح در مصاحبه با گاردین نیجریه گفته است:

وظیفه ما در وهله اول این است که به دنیا نشان بدهیم فراعنه هنوز می‌توانند پادشاه آفریقا باشند. ما در سال ۲۰۱۹ هنگامی که میزبان مسابقات بودیم، هواداران‌مان را ناامید کردیم. این بار باید جبران کنیم. این نسل جدیدی از فراعنه است. پس از باخت به نیجریه (در مرحله گروهی) باید دوباره خودمان را سر و سامان می‌دادیم. ما در این تورنمنت با موانع متعددی رو به رو شدیم و می‌دانیم که تنها راه پیشروی، پیشرفت کردن در عملکردمان است. از این که توانستیم تونس را شکست دهیم و به نیمه نهایی برسیم خوشحال هستم؛ اما همه چیز در همین جا به پایان نمی‌رسد. در گام بعدی باید به مصاف کامرون برویم و در آن دیدار تلاش‌مان را دو برابر خواهیم کرد. ما در یک رقابت حضور داریم و من معتقدم که اگر از فرصت‌های خودمان استفاده کنیم، می‌توانیم بر کامرون غلبه کنیم و شاید در تاریخ ۶ فوریه به جام قهرمانی برسیم.