چالش رونی به عنوان سرمربی دربی کانتی سخت بود و سخت‌تر هم شد. 

وین رونی به انتقاد از باشگاه‌های فرصت طلبی پرداخته است که به باور او از شرایط نامساعد دربی کانتی به نفع خود استفاده کرده‌اند. 

به گزارش طرفداری و به نقل از میرر، این باشگاه چمپیونشیپی که از سپتامبر گذشته تحت مدیریت اضطراری قرار دارد، به ادعای برخی منابع بدهی ۶۰ میلیون پوندی دارد و اگر هر چه سریع‌تر مالک جدیدی پیدا نکند، با خطر انحلال مواجه خواهد بود. دربی کانتی در نقل و انتقالات زمستانی امثال گرام شینی، دیوید مارشال و فیل جاگیلکا را یا به صورت بازیکن آزاد و یا در ازای مبالغ پایینی از دست داد. به علاوه در روز پایانی بازار، لوک پلنج که از استعدادهای خوش آتیه باشگاه بود راهی کریستال پالاس شد (و البته بعدا تا پایان فصل به دربی قرض داده شد) و همچنین در همین پنجره، دیلن ویلیامز جوان به چلسی پیوست. 

رونی که به دلیل مشکلات مالی باشگاه قادر به اضافه کردن بازیکن جدیدی به تیمش نبود، در این خصوص گفته است:

شاید برخی پیش خودشان بگویند: «خب، این‌هایی که رفتند بازیکنان جوان تیم بودند» ولی ما در کل فصل به این جوانان متکی بودیم و بنابراین این ضربه بزرگی به ماست. ما در موقعیت سختی به سر می‌بریم و من احساس می‌کنم سایر باشگاه‌ها از آن نفع برده‌اند. چه پیوستن گرام شینی به ویگان و چه انتقال لوک پلنج به کریستال پالاس، ناشی از فرصت طلبی آن‌ها بوده است. این که آن‌ها الان سراغ بازیکنان ما آمده‌اند بی دلیل نیست چون می‌دانند که این بازیکنان را با ارقامی بسیار پایین‌تر از حد عادی جذب خواهند کرد. 

دربی کانتی با وجود این که با کسر ۲۱ امتیاز در جدول چمپیونشیپ مواجه شده است، امشب از ساعت ۲۳:۱۵ به مصاف هادرزفیلد می‌رود و در صورت پیروزی در آن بازی، اختلاف خود با ردینگ در منطقه امن جدول را به فقط ۴ امتیاز خواهد رساند.