به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی در فصل گذشته نتوانست به قهرمانی‌های پنج دوره اخیر خود تداوم بخشد که خیلی از هواداران این تیم کیفیت پایین برخی بازیکنان را نیز در این موضوع تاثیرگذار می‌دانستند. اتفاقی که اکنون باعث شده تا مدیران پرسپولیس با پایان فصل خیلی سریع دست به کار شده و نسبت به تقویت تیم اقدام کنند. در میان اسامی صاحبنامی که این روزها در خصوص حضورشان در پرسپولیس گمانه زنی شده است، بد نیست نگاهی هم بیاندازیم به احتمالات در خصوص نفراتی که به پایان همکاری با سرخپوشان نزدیک هستند.

حامد لک یا احمد گوهری؟
با جذب بیرانوند به طور قطعی یکی از این دو گلر را باید جدا شده تلقی کرد. نکته عجیب اما اینجاست که یکی (گوهری) در نقل و انتقالات زمستانی به تیم اضافه شد و قراردادی یک سال و نیمه دارد و دیگری هم  (لک) در همان اواسط فصل گذشته قراردادش را تمدید کرد. لک که با داعیه گلر فیکس طی دو فصل اخیر در این تیم کار کرده، مسلما با حضور بیرانوند کارش خیلی سخت خواهد شد. اینکه لک و بیرانوند بخواهند با یکدیگر رقابت کنند خیلی بعید به نظر می‌رسد. با این حال شنیده‌ها حاکی از این است که لک نمی‌خواهد عرصه را خالی کند و باید دید وضعیت در نهایت به چه شکل خواهد شد.

پورعلی‌گنجی آمد، خارجی هم می‌آید؛ چه کسی می‌رود؟
پرسپولیس فصل پرماجرایی در قلب دفاعی پشت سر گذاشت و هیچ گاه نتوانست ترکیب ثابتی را تجربه کند. سیدجلال حسینی، علی نعمتی، علیرضا ابراهیمی، حنانوف و فرجی بارها زوج‌های دفاعی متفاوتی را شکل دادند. اکنون اما با اضافه شدن پورعلی‌گنجی و در ادامه یک مدافع خارجی دیگر، باید دید کدام بازیکن از لیست خارج خواهد شد.

بحث درباره سیدجلال حسینی خصوصا با اتفاقات هفته‌های پایانی فصل زیاد شده و علیرضا ابراهیمی هم البته نمی‌خواهد برای فصل آینده نیز بیش از این نیمکت نشینی را تجربه کند. حنانوف هم البته دیگر گزینه نزدیک به خروج از باشگاه محسوب می‌شود.

مدافع راست و چپ؛ چالش رامین و آقایی
در سمت راست دفاعی رامین رضاییان قراردادش به پایان رسیده و هیچ انگیزه‌ و تمایلی بین کادرفنی برای تمدید قرارداد با وی وجود ندارد. سعید آقایی و علی شجاعی نیز در سمت چپ نیز فعلا چنین شرایطی دارند. سیامک نعمتی نیز که قراردادش با این تیم به پایان رسیده، هنوز وضعیت نامشخصی را پشت سر می‌گذارد. منوچهر صفروف نیز که در برخی بازی‌ها فرصت بازی یافت نتوانست آنطور که باید انتظارات را برآورده کند. از این جمع چند نفر فصل آینده هم در جمع پرسپولیس حاضر خواهند بود؟

سرلک در دوراهی، اسدی فکر جام جهانی؟
برای پست هافبک دفاعی پرسپولیس در حال حاضر میلاد سرلک، رضا اسدی، کمال کامیابی نیا و محمد شریفی را در اختیار دارد که سه نفر آنها به پایان قرارداد رسیده‌اند. اسدی پیش از این بحث حضورش در تایلند وجود داشت که البته اکنون گفته می‌شود یحیی گفتگوهایی با وی برای منصرف شدن از تصمیمش داشته است. سرلک همچنان در انتظار مشخص شدن بحث پیشنهاد خارجی و پایان اردوی تیم ملی است تا بعد از این تصمیم نهایی خود را بگیرد. شریفی جوان هم با پیشنهاد تمدید قرارداد مواجه شده است. همه چیز اما به تمدید قرارداد و وضعیت مذاکرات برای جذب نفر جدید در این پست ارتباط خواهد داشت.

ترابی ماند؛ عالیشاه و پهلوان در صف تمدید
پرسپولیس در اولین اقدام با مهدی ترابی تمدید کرده است. در  این پست علی شجاعی، وحید امیری، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، احسان پهلوان نیز حضور دارند. سیامک نعمتی، پهلوان و عالیشاه در صف تمدید قرار دارند و در خصوص تمدید‌ی‌ها در این پست هم بحث زیادی شکل گرفته است.

مهدی عبدی و پاکدل و تمیروف
پرسپولیس در پست مهاجم نیز ضعف زیادی را طی این فصل دنبال کرده است. مهدی عبدی علیرغم توانایی فنی که دارد با حاشیه گاه و بیگاهش از روند پیشرفتی که می شد برایش متصور شد دور شده و پاکدل نیز علیرغم گل‌های حساسی که به ثمر رسانده نتوانست در قامت گلزن اول این تیم ظاهر شود. تمیروف نیز که در ابتدای نیم فصل به پرسپولیس پیوست هیچ وقت نتوانست اعتمادها را به سمت خود جلب کند. مهدی طاهرخانی نیز به یک نیمکت نشین صرف در این تیم تبدیل شده و باید دید با جذب مهاجم یا مهاجمان جدید، چه برنامه‌ای در این بخش نیز برای تمدید و ادامه همکاری وجود خواهد داشت.