به گزارش "ورزش سه"، پیش از ورود برانکو ایوانکوویچ به جمع سرخ‌پوشان، پرسپولیس از 14 دوره، دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر به دست آورده بود و در طبیعتا در چنین شرایطی قرارگیری در جایگاه دومی می‌توانست دستاورد خوبی برای قرمزها باشد اما آنچه در این 6 سال رقم خورد، باعث شد تا طرفداران پرسپولیس از تیم نایب قهرمان خود رضایت نداشته باشند.

پرسپولیس در لیگ اول و هفتم حرفه‌ای موفق شد جام قهرمانی را با هدایت علی پروین و افشین قطبی به‌دست آورد اما در 5 فصل بعدی با هدایت سرمربیان مختلف نتوانست جایگاه مناسبی را به‌دست بیاورد تا اینکه علی دایی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت.

لیگ سیزدهم؛ نماز شکر علی دایی!
فصل 92-93 با حضور ستاره‌های پرتعداد در تیم پرسپولیس همراه بود. سرخ‌پوشان در هفته بیست و نهم فرصتی فوق‌العاده برای صدرنشینی داشت و تا دقیقه 89 نیز از حریف پیش بود تا اینکه علی علیپور مهاجم وقت تیم راه آهن دروازه نیلسون کوریا را باز کرد تا بازی با نتیجه 2-2 به پایان برسد.
با این نتیجه فولاد با یک امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار گرفت و با پیروزی در مقابل گسترش فولاد، جشن قهرمانی را در تبریز برپا کرد تا برد 1-0 پرسپولیس برابر استقلال خوزستان بی اثر شود.
نکته جالب اینکه پس از پایان بازی، علی دایی در رختکن نماز شکر برپا کرد. باوجود اینکه قرمزها قهرمانی را به نوعی از دست دادند، اما به نسبت نایب قهرمانی بعدی، نوعی از رضایت در بین بازیکنان و کادرفنی این تیم دیده می‌شد.

ویدئو: 48203

لیگ پانزدهم؛ تراژدی مردان برانکو
پرسپولیس لیگ پانزدهم از قعر جدول به جمع مدعیان رسید و با پیروزی مقابل استقلال به صدر جدول رسید اما یک شکست برابر نفت تهران، اجازه نداد که پرسپولیس صدر جدول را حفظ کند. نکته جالب اینکه در این نایب قهرمانی نیز توقف در خانه، جام را از پرسپولیس گرفت.
در بازی هفته پایانی باتوجه به اینکه پرسپولیس و استقلال خوزستان هم امتیاز بودند، شاگردان برانکو می‌توانستند با برد پرگل به قهرمانی برسند. به عبارتی پرسپولیس باید دو گل بیشتر از استقلال خوزستان می‌زد و از طرف دیگر، منتظر توقف استقلال خوزستان به دست شاگردان گل‌محمدی بود.
اما در حالی‌که این تیم با نتیجه 2-1 راه آهن را شکست داد، استقلال خوزستان 2-0 از سد ذوب آهن گذشت تا پرسپولیسی‌ها نتوانند در حضور «هانی نوروزی» فرزند کاپیتان فقیدشان، جام را بالای سر ببرند. تصویر اشک و گریه بازیکنان پرسپولیس در میان تشویق هوادارانشان، یکی از قاب‌های ماندگار این باشگاه بود.

ویدئو: 115018

** لیگ بیست و یکم؛ نایب قهرمانی در میان نارضایتی
پرسپولیسی‌ها برخلاف دو مورد قبلی، این بار در حالی وارد هفته پایانی شدند که قهرمانی استقلال قطعی شده بود. نکته جالب اینکه بازی به میزبانی فجرسپاسی در ورزشگاه آزادی برگزار شد اما هواداران استقلال در استادیوم حاضر نبودند.
این بار پرسپولیس در شرایطی به جایگاه دومی رسید که سرمربی تیم بلافاصله در میکسدزون وعده قهرمانی سال آینده را داد و از اتفاقات خوب نقل و انتقالاتی گفت تا به‌نوعی هواداران تیمش را آرام کرده باشد.



اما حتی این موضوع هم باعث نشد تا گروه معترض هواداران پرسپولیس نسبت به او نظر مثبتی را نشان بدهند.
به‌عبارتی پرسپولیس سه نایب قهرمانی به‌دست آورد که موقعیت متفاوت تیم در هر سه مورد، باعث شد تا واکنش‌ها نیز به‌شدت متفاوت باشند.