آناتولی تیموشچوک در گفت و گو با بیلد آلمان، در مورد ویژگی های سردار آزمون صحبت کرده است

 آناتولی تیموشچوک بازیکن سابق زنیت و بایرن مونیخ در سال های 2009 تا 2013، اکنون در زنیت سن پترزبورگ کمک مربی است. به نظر می رسد تیموشچوک یکی از نزدیکترین افراد در باشگاه زنیت به سردار آزمون بوده است و حال بیلد آلمان به همین خاطر مصاحبه ای با او در مورد خرید جدید بایر لورکوزن داشته است.

به گزارش طرفداری، در این مصاحبه مفصل با بیلد تیموشچوک در مورد مسائلی اعم از ویژگی های فنی و شخصیتی سردار آزمون، جنبه هایی را که سردار آزمون باید از بازی اش بهبود بدهد و برخی دیگر از مسائل صحبت کرده است. تیموشچوک در مورد اینکه لورکوزن چه نوع بازیکن و مهاجمی را به خدمت گرفته است، گفت:

یک مهاجم با تمام کنندگی خوب و دو پا که حرکاتش غیر قابل پیش بینی است. این موضوع کمی ناراحتم می کند که او تنها به یک گل دیگر نیاز داشت تا تبدیل به بهترین گلزن خارجی لیگ روسیه شود.

 تیموشچوک در مورد بزرگترین نقطه قوت سردار آزمون: 

 با وجود فیزیک و جثه ای که دارد او بسیار سریع است. او از این توانایی اش برای باز کردن فضا ها استفاده می کند. او توانایی باور نکردنی در پریدن و زدن ضربه های سر دارد، شاید به این دلیل که او در کودکی به صورت حرفه ای والیبال بازی می کرده است. به نظرم فوتبال سریع و هجومی لورکوزن کاملا مناسب او باشد، به بایر بابت این انتقال تبریک می گویم.

 تیموشچوک در جواب اینکه آزمون شبیه کدام یک از مهاجمان بزرگ فوتبال است، گفت:

 او کمی شبیه کلوزه است. میرو هم سریع بود، هم ضربات سر خوبی داشت و هم از هوش خوبی برخوردار بود.

 تیموشچوک در مورد حضور سردار در بوندسلیگا:

 بوندسلیگا سرعت، کیفیت و از نظم بالاتری برخوردار است و در سطح کاملا متفاوتی برای سردار قرار دارد. در گام نخست او باید خودش را ثابت کند، سردار هنوز جوان است و توانایی خوبی در یاد گرفتن دارد. او اکنون نسبت به زمانی که به زنیت پیوسته بود، بازیکن بهتری است.

تیموشچوک در مورد اینکه سردار باید در کدام جنبه از بازی اش پیشرفت کند، گفت:  

 در کار های دفاعی، من او را اذیت می کردم که باید بیشتر برای تیم بدود. از همین رو من همیشه وقتی در یک بازی سردار تمام تلاش خود را به کار می برد به او افتخار می کردم. او باید در کار های پرسینگ نیز بهتر شود، همچنین زمان بندی های او برای ضربات سر اغلب درست نیست و او باید این مورد را نیز بهبود دهد.

تیموشچوک در مورد ویژگی های شخصیتی سردار آزمون:  

 او زیاد صحبت می کند. حتی وقتی با مترجم هم بود، خیلی حرف می زد. او همیشه می خندد و عاشق شوخی کردن است. سردار انسانی بامزه اما بسیار آرام و محترم است. من رابطه نزدیکی با او داشتم.

تیموشچوک در جواب اینکه آیا چیزی هست که طرفداران بایر لورکوزن باید در مورد سردار بدانند، گفت: 

 او کاملا دیوانه اسب ها است. او در ایران اسب ها زیادی را در یک مجموعه عظیم نگهداری می کند. هرگاه یکی از اسب هایش در مسابقه ای برنده می شد یا اسب جدیدی را می خرید و در اینباره با من صحبت می کرد، چشم هایش می درخشید.

 توصیه تیموشچوک به سردار آزمون برای موفقیت در آلمان:

 همانطور که گفتم، بوندسلیگا در سطح متفاوتی قرار دارد. شما تنها باید به 2 مهاجمی که سردار با آن ها قرار است رقابت کند، نگاه کنید. او در لورکوزن باید نشان دهد از چه کیفیتی برخوردار است. من به او گفته ام که آنجا دنیای متفاوتی خواهد بود و تو باید بیشتر تلاش کنی و برای جایگاهت بجنگی.