صادق ورمزیار، بازیکن و کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت سرمربیگری تیم استقلال و انصراف جواد نکونام از قبول سرمربیگری استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

خبر دارید که نکونام با انتشار متنی قید همکاری با استقلال را زد؟

فکر می کنم هرکسی حق انتخاب دارد تا با تفکرات خودش در مسیری که انتخاب کرده حرکت کند. جواد نکونام زمانی که بازی می کرد هم یک فوتبالیست باهوش نشان داده بود. انتخاب های او همیشه انتخاب های درستی بود، به همین خاطر هم توانست در فوتبالش تا مدارج بالا پیشرفت کند و در لالیگا هم سال ها حضور داشته باشد. حالا هم حتماً با خودش دو دوتا چهارتا کرده و تصمیم خودش را گرفته است.

فکر می‌کردید چنین پیشنهادی را رد کند؟

هر کسی نسبت به افکار خودش کار می کند. قطعاً نکونام با تعهدی که نسبت به فولاد داشته و البته اهدافی که برای خودش در نظر گرفته بوده می‌خواسته به جایی برسد که در نظر داشته.

درباره گزینه شدن رضا عنایتی صحبتی دارید؟

وقتی فرهاد مجیدی توانست کاری را در استقلال انجام بدهد که وینفرد شفر و استراماچونی نتوانستند این کار را انجام بدهند چه اشکالی دارد که این فرصت را به رضا عنایتی هم بدهیم؟ رضا در گذشته ثابت کرده که در امر مربیگری توانایی هایی دارد. حالا چون قبلاً با استقلال یا تیم دیگری در لیگ، قهرمان نشده دلیل بر این نیست که نتواند در استقلال موفقیتی را رقم بزند.

عنایتی در چه صورتی می تواند در استقلال موفق شود؟

قطعاً باید شرایط برایش فراهم باشد. از طرفی باید باهوش باشد و بداند برای موفقیت در تیمی مثل استقلال چه کار میتوان کرد. البته او در دوران فوتبالش هم ثابت کرد که یک فوتبالیست پرتلاش است و به این راحتی پاپس نمی کشد. او قطع به یقین می تواند در مربیگری در استقلال هم موفق باشد البته در صورتی که مثل مجیدی باهوش عمل کند.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

یکی از رازهای موفقیت فرهاد مجیدی آوردن یک مربی با تجربه و دنیا دیده مثل گابریله پین بود. اگر رضا می خواهد در استقلال موفق باشد باید نفر کنار دستی اش را به درستی انتخاب کند. کسی باشد که نیمکت مربیگری تیمش را تقویت کند.

اما این روزها گفته می‌شود شاید عنایتی به عنوان دستیار کنار یک مربی خارجی بایستد. نظر شما در این باره چیست؟

اگر قرار است یک خارجی را به استقلال بیاورند باید حتما یک خارجی در حد استراماچونی، شفر یا برانکو باشد. کسی که بتواند از پس استقلال بربیاید. ولی اگر قرار است کسی بیاید که توانایی آنچنانی ندارد همان بهتر که نیاید. چون فقط می آید و باعث می شود پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شود و مسائل دیگری که استقلال را به دردسر می اندازد. بنابراین من فکر می کنم اگر می خواهیم یک مربی خارجی بیاوریم باید یک خارجی تاپ بیاوریم و اگر غیر از این است می توانیم از مربیان داخلی خودمان یک مربی تاپ ایرانی بسازیم.