به گزارش ورزش سه، تیم ملی امارات در حالی با شکست برابر استرالیا در مرحله پلی‌آف آسیایی جام جهانی ۲۰۲۲ از صعود به این رقابت ها باز ماند که از شهریور ماه ۹۸ تا خرداد سال جاری درگیر مسابقات مقدماتی جام جهانی بود.

در طول این مدت که ۲ سال و ۹ ماه (۹۹۲ روز) به طول انجامید، در اتفاقی عجیب تیم ملی امارات شاهد ۵ تغییر روی نیمکت خود بود؛ این تیم با فن مارویک مسابقات مقدماتی جام جهانی را آغاز کرد اما این سرمربی پس از حضور امارات در جام خلیج فارس، از هدایت این تیم برکنار شد.

پس از فن مارویک، هدایت امارات به ایوان یووانوویچ صربستانی سپرده شد اما پس از مدت کمی او نیز با فدراسیون فوتبال این کشور قطع همکاری کرد. سپس خورخه لوییز پینتو کلمبیایی به عنوان جانشین یووانوویچ منصوب شد که او نیز پس از 3 بازی دوستانه برکنار شد و فن مارویک هلندی دوباره به نیمکت امارات بازگشت.

با این حال این سرمربی هلندی پس از اینکه به نظر می‌رسید کار خود را بدون انگیزه انجام می‌دهد، بار دیگر از سرمربیگری امارات اخراج شد و مسئولیت تیم را بر دوش رودولفو آروآبارینا گذاشت تا در نهایت امارات با این سرمربی آرژانتينی در صعود به جام جهانی ناکام بماند.

تغییر و بی ثباتی در فوتبال امارات به جنبه فنی محدود نشد؛ بلکه در این دوره چندین تغییر مدیریتی نیز در فوتبال این کشور رخ داد. جایی که تیم ملی امارات با ریاست مروان بن غلیطه در فدراسیون فوتبال، وارد مسابقات شد اما او پس از مدتی از سمت خود استعفا داد تا شیخ راشد بن حمید النعیمی رهبری کمیته موقت را بر عهده بگیرد.

شیخ راشد پس از مدتی با تشکیل شورای جدید، رسما مسئولیت فدراسیون جدید را بر عهده گرفت تا این سومین دوره اداری در طول حضور امارات در مسابقات مقدماتی باشد.

نکته عجیب اینکه این تغییرات تنها محدود به مدیریت فدراسیون نبود و شامل تغییر دپارتمان کمیته تیم های ملی هم می‌شد که این مسئله به نوبه خود دلیلی دیگر برای ایجاد سردرگمی بود و باعث شد امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی چهار کمیته تیم ملی را نیز تجربه کند.