به گزارش "ورزش سه"، فاروق جعفر ستاره سابق تیم ملی مصر و باشگاه الزمالک تایید کرد که جدایی کارلوس کی روش پرتغالی سرمربی سابق تیم ملی مصر تصمیم بسیار اشتباهی بوده است.

پس از ناکامی تیم ملی مصر در راهیابی به رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، کارلوس کی‌روش از هدایت فراعنه کنار رفت و ایهاب جلال سرمربی تیم پیرامیدز به‌عنوان جانشین او روی نیمکت تیم ملی این کشور نشست و آنها چند روز پیش با نتیجه عجیب 2 بر صفر مقابل اتیوپی تن به شکست دادند.

فاروق جعفر در گفت‌وگویی تلویزیونی درخصوص تغییرات روی نیمکت مصر گفت: پس از جدایی کی‌روش، نیاز به جذب یک مربی خارجی در سطح بالا بود اما سیستم فدراسیون فوتبال سخت است.

او ادامه داد: به‌عنوان مثال زمانی که من در دوره اول جمال علام (رئیس فعلی) مدیر فنی فدراسیون فوتبال را بر عهده گرفتم، نکات منفی زیادی وجود داشت که مهم‌ترین آن ممانعت از حضور مدیر فنی فدراسیون در جلسه هیئت مدیره بود که این خلاف مقررات است.

وی ادامه داد: زمانی که انتخاب من برای مربیگری انجام شد، تعجب کردم که شورا مربیان سه تیم (جوانان، المپیک و اول) را قبل از عقد قرارداد من تعیین کرد و در آن زمان این موضوع را مطرح کردم. و بعد از 8 ماه از آنجا رفتم.

وی توضیح داد: قبل از رفتن کی‌روش دیدم که او نمی‌رود وگرنه با یک مدیر فنی خارجی در بالاترین سطح قرارداد می‌بستیم، زیرا سرمربی مصری تحمل فشار رسانه‌ای را ندارد. اینکه یک مربی 40 بازیکن را انتخاب کند و آنها را حذف کند کار درستی نیست، این کاری است که می‌شود با باشگاه‌ها انجام داد، اما کار تیم‌های ملی چیز دیگری است.

و ادامه داد: ایهاب جلال حرف خیلی عجیبی زد. او گفت من در راه کی‌روش قدم می‌گذارم و همانطوری بازی می‌کنم که تیم کی‌روش بازی می‌کرد. من از ایهاب می‌پرسم پس شخصیت شما کجاست؟ اگر همان روش کی‌روش را دنبال می‌کنید پس چرا کی‌روش رفت؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: رفتن کی‌روش تصمیم اشتباهی بود، من قبلا با مدیران فدراسیون صحبت کردم و به آنها گفتم که به فکر اخراج کی‌روش نباشد چرا که عملکرد تیم را بهتر کرده است.