مرتضی فنونی زاده، بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرورزشی، در ارتباط با نقل و انتقالات اخیر این تیم و نفرات ورودی و خروجی اظهاراتی را مطرح کرد.

از نفرات تازه وارد پرسپولیس خبر دارید؟

علیرضا بیرانوند که بازیکن خودمان بوده و باید گفت که او به خانه خودش برگشته. به همین خاطر گرفتن علیرضا بیرانوند از نان شب هم برای پرسپولیس واجب تر بود. به ویژه با وضعیتی که درون دروازه داشتیم. فکر می‌کنم اگر آقای درویش یک کار خوب در کل این مدتی که به پرسپولیس آمده انجام داده باشد همین برگرداندن علیرضا بیرانوند به پرسپولیس است.

درویش اگر یک کار خوب کرده باشد جذب این بازیکن است/ حامد لک باید از پرسپولیس می رفت/ گلی بدی که او خورد قهرمانی را از تیم گرفت!

درباره سایر نفرات چه صحبتی دارید؟

دانیال اسماعیلی و مرتضی پورعلی گنجی هم خریدهای خوبی هستند. گرچه همه این نفرات به لحاظ سنی بالا هستند اما فکر می‌کنم ظرف یکی دو سال پیش رو می‌توانند چرخ پرسپولیس را بچرخانند. در رابطه با مرتضی پورعلی گنجی هم باید بگویم گرچه او در این یکسال اخیر شرایط خیلی خوبی نداشته ولی قطعاً تجربیات ملی و بین المللی اش می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

درباره جدایی رامین رضاییان صحبتی دارید؟

رامین رضاییان هم نتوانست آنطور که باید و شاید برای پرسپولیس مفید واقع شود. البته او در حرکت‌های رو به جلو خیلی خوب بود ولی اغلب اوقات پشتش خالی می‌ماند. به هر حال او هم تقصیری نداشت. بازیکن که نمی‌تواند با ۱۰۰ کیلومتر سرعت برود و با همان ۱۰۰ کیلومتر سرعت برگردد. نمی‌دانم چرا پشت سر او پر نمیشد! برای رامین هم آرزوی موفقیت داریم.

نظرتان درباره جدایی حامد لک چیست؟

علیرضا بیرانوند که به اروپا رفت چندان موفق نبود. گاهی اوقات برای دروازه‌بان‌ها پیش می‌آید که در خارج از کشور موفق نباشند. اما حامد لک در پرسپولیس خوب بود ولی نمی‌دانیم چرا یک مرتبه در این فصل به این شرایط تغییر وضعیت داد. از طرفی من هم اگر جای حامد لک بودم وقتی علیرضا بیرانوند به پرسپولیس می‌آمد از این تیم می‌رفتم. به هر حال او پنالتی کریس رونالدو را گرفته و دروازه بان اصلی تیم ملی است. برای حامد لک آرزوی موفقیت داریم به هر حال او هم برای پرسپولیس زحمت کشید. گرچه در این فصل گلهای زشت و عجیب و غریبی هم خورد.

درویش اگر یک کار خوب کرده باشد جذب این بازیکن است/ حامد لک باید از پرسپولیس می رفت/ گلی بدی که او خورد قهرمانی را از تیم گرفت!

به نظر شما کدام یک از گل‌هایی که حامد لک خورد خیلی عجیب بود؟

حامد گلهای بدی خورد ولی یکی از آنهایی که خورد خیلی عجیب بود! گلی بود که جلوی صنعت نفت خورد. قبلا هم گفته بودم اگر من یا محمد پنجعلی جای حامد لک بودیم آن توپ را با استوپ سینه نگه می‌داشتیم و با پا بازی را ادامه می‌دادیم. ولی حامد آن گل عجیب را خورد. شاید اگر گوهری به جای لک آن گل را دریافت می‌کرد می‌گفتیم جوان و بی تجربه بود ولی دریافت چنین گلی از حامد لک خیلی عجیب بود. به هر حال همان شکست مقابل صنعت نفت پرسپولیس را تا حد زیادی عقب انداخت و در نهایت از استقلا را قهرمان کرد.

حرف باقیمانده ای دارید؟

امیدوارم بازیکنان جدید بدانند که به کدام تیم آمده اند. انسجام تیمی‌در پرسپولیس حرف اول را می‌زند. از طرفی فکر می‌کنم کادرفنی هنوز هم باید یک پلی میکر خوب جذب کند تا توپ رسانی به مهاجمان بهتر صورت بگیرد. به گل‌محمدی هم توصیه می‌کنم یک بدنساز خوب بیاورد چون بازیکنان پرسپولیس فصل قبل شرایط بدنی خوبی نداشتند.